Finns det någon här som har testat plugga på antipsykotika?

Mer
6 år 7 månader sedan #971704 av Geta
Tandsköterskor måste vara på hugget hela tiden och måste ha samarbetsförmåga. Att städa är mer självständigt och fordrar inte stor social förmåga.
Mer
6 år 7 månader sedan #971715 av Långben
Håller med om att man måste vara på hugget hela tin. Men samarbetsförmåga krävs också vid lokalvård annars hade det inte funkat. Finns några problem grupper i området där jag är. Kan tillägga att det inte är lika fysiskt krävande heller. Som tandsköterska ska du stå halvböjd över patienten halva dan ..vilket inte är så snällt mot ryggen.
Mer
6 år 7 månader sedan #971913 av Admin1
Skulle hellre jobba på städare än tandsköterska. Det gjorde en trivselstudie på en stort företag med mest akademiker. Städerskorna trivdes bättre än akademikerna.
Mer
6 år 7 månader sedan #971914 av Geta
Min förra tandläkare var jätteelak mot sina tandsköterskor. Det var dålig stämning på den tandläkarmottagningen.
Mer
6 år 7 månader sedan #975004 av IngeF

Admin1 skrev: Jag tror det är oklokt att utbilda sig om man har schizofreni för man kan bli låst till jobb, som kan vara svåra att få. Bättre att satsa på jobb utan utbildning, som man kanske inte kan ta om man har utbildning. Utbildning kan försämra jobbchanser.

Med CP var en akademisk bane det eneste gjennomførbare. Kunne gjerne tenkt meg en vaskejobb. I blant angrer jeg på at jeg gikk på gymnas.
Mer
6 år 7 månader sedan #975019 av Geta
Det är inte bra att vara överkvalificerad, när man söker jobb. Man måste vara realistisk med vad som passar för en person med diagnosen schizofreni.