Finns det någon här som har testat plugga på antipsykotika?

Mer
6 år 7 månader sedan #976137 av IngeF

Admin1 skrev: Innan man satsar på utbildning bör man testa om man orkar jobba t.ex jobba på Samhall. Går det kan man satsa på utbildning. Jag skulle nog misstänka att man trivs bättre på Samhall än ett jobb som kräver utbildning. Sådana kan vara jobbiga på massor av olika sätt. Det finns en övertro på utbildning idag.

Utdanningsinflasjonen blir en selvoppfyllende profeti. Det man ikke tenkt over i Norge, nå som alle lærere skal ha 5-årig Mastereksamen er at fattige kommuner kommer til å bruke flere ufaglærte. Lektorlønnen er høy i Norge.
Mer
6 år 7 månader sedan #976229 av Richard
Jag åt Haldol när jag gick en väktare-utbildning, o på teoriprovet fick jag 52/54 o låg bland de bästa. Men jag skulle nog inte klara längre studier. Allt känns kaos o huller om buller i huvudet. Tror jag har ADD. Jag klarar inte enkel matematik heller längre.
Mer
6 år 7 månader sedan #976289 av Admin1
Apropå väktare. Så när man gick vakt i det militära så kunde man ha endera batong eller K-pist. När man hade k-pist skulle man ropa: Halt eller jag skjuter ett varningsskott. Sergeanten skämtade att med batong blir det: Halt eller jag slår att varningsslag med batongen.