Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?

  • Sociognome
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1125367 av Sociognome
Svar från Sociognome i ämnet Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?

Admin1 skrev:

Sociognome skrev: Tvingas av AF och FK att söka jobb jag inte kan få, eftersom jag nekats sjukersättning.

Försöker läsa tidningar på biblan med en koncentrationsförmåga som en mosad daggmask.

Vilken diagnos har du? Har du psykossjukdom kan du kontakta psykiatrin eller Arbetsförmedlingen som kanske kan fixa jobb åt dig. Samhall kan vara värt att tala med också. Du kan också ringa kommunens biståndshandläggare och be att få ett Personligt Ombud, som du ger i uppdrag att ordna jobb åt dig. Inom psykiatrin är arbetsterapeuter experten på arbetsförmåga.

Paranoid schizofren är min diagnos.
I Österåkers kommun där jag tyvärr bor, fungerar kommun och vuxenpsyk extremt otillfredsställande, jag påstår att verksamheten är kriminell.
På AF är jag hatad av handläggarna, men det ok för det är ömsesidigt.
Till saken hör även att jag är stekt och uthängd på storstockholms arbetsmarknad sedan många år tillbaka. Det har ju såklart ödelagt min framtid, det har jag accepterat nu och bryr mig inte längre om jobb, jag söker för att jag är tvingad.

Jag ska heller inte sticka under stol med att mitt cv är total skit och således inte imponerar på någon arbetsgivare överhuvudtaget, lägg därtill att jag är 46 år, så är det helt självklart att jag inte blir anställd. Inte ens långt utanför sthlm-området.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Sociognome.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125368 av Geta
Varför får du inte sjukersättning som andra med schizofreni?
Mer
5 år 3 månader sedan #1125373 av 1Dave
Jobbar. Har ungefär 95 procents anställning.

/Dave
  • Sociognome
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1125396 av Sociognome
Svar från Sociognome i ämnet Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?

Geta skrev: Varför får du inte sjukersättning som andra med schizofreni?

Ja du, det kan nog bara Prima, FK och möjligen AF samt några "företag" till, svara på.
Vidrigt justitiemord är vad det är hur som helst.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125444 av Kloppe
Jag har också problem med att läkarna tvingar mig till arbete. Visserligen har jag 50% sjukersättning. Men jag vill helst ha hel sjukersättning. Man kan ju inte leva på halv sjukersättning.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125450 av Amandara
Går med Loppan. Mår för stunden dåligt det tar en del tid.