Mobbning under uppväxten?

Omröstning: Blev du mobbad under uppväxten?

Ja - omfattande mobbning
8 40%
Ja - mobbning i liten omfattning
5 25%
Nej
7 35%
Totalt antal röstare: 20
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 1 månad sedan #1139628 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Mobbning under uppväxten?
Drummer, nej det kan jag inte påstå. Jag var helt nerpsykad.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139695 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mobbning under uppväxten?
Jag blev mobbad tre år i realskolan, men det var bara bra. Blev fruktansvärt psykiskt stark på kuppen. Haft stor nytta av det.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139697 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mobbning under uppväxten?
Jag blev mobbad, när jag gick sjukvårdsbiträdeskurs. Jag tog för allvarligt på den teoretiska utbildningen. Kunde böckerna bak och fram påstods det.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139762 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mobbning under uppväxten?
Ja, jag blev mobbad. HSP så det skrek om det, och fritidsfröknarna sa till de andra barnen att jag var "känslig".

Jag har skrivit om det på Viska förr, när jag var 12 och jag ringde på hos en "kompis". Hon öppnade inte, och jag hörde genom dörren att en annan "kompis" sa till hon som bodde där "Ska du inte öppna?", varpå svaret blev "Nej, det är ju Krokus!". Det var jobbigt.

När jag var 9 försökte jag ta mitt liv första gången, delvis på grund av mobbing. I gymnasiet var det något lättare i skolan, med de i klassen. Jag hade faktiskt några kompisar i klassen och andra elever på samma gymnasieprogram, som var yngre. Men vissa i klassen var riktigt jävliga mot mig, en hel del sexism och sexuella trakasserier.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139776 av Recard2016
På lågstadiet försökte en kille mobba mig en gång, men jag och min tjejkompis brukade träna karate på varandra så han låg rätt snabbt på marken o rörde mig inte igen. Sen på mellanstadiet var jag för duktig på fotboll för o bli mobbad direkt, hände väl att nån gick på mig när ja snodde bollen från dom för lätt, kommer ihåg en jätteutskällning jag fick som e svår o glömma. Försökte alltid hjälpa de mobbade på mellanstadiet för det var vad min morsa hade lärt mig, men då försökte de mobba mig.

På högstadiet hände det väl att nån försökte mobba mig, en tönt som var rädd för o bli mobbad själv, men tog inte så allvarligt på de, sen i åttan blev ja punkare o då försvann all mobbing. Jag mobbade aldrig nån iallafall, o e nu vän med de mobbade från skolan på fb iallafall. På gymnasiet var jag punkare o då var det även inte coolt att mobbas längre, de ända mobbarna var de stora töntarna som alla skrattade åt o inte tog på allvar ändå.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1140033 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Mobbning under uppväxten?

Geta skrev: Jag blev mobbad, när jag gick sjukvårdsbiträdeskurs. Jag tog för allvarligt på den teoretiska utbildningen. Kunde böckerna bak och fram påstods det.

Så urbota dumt att mobbas för att du var ambitiös.

Krokus, det var ganska mycket sexuella trakasserier i min högstadieklass också. Drabbade inte mig men andra.

Admin1 skrev: Jag blev mobbad tre år i realskolan, men det var bara bra. Blev fruktansvärt psykiskt stark på kuppen. Haft stor nytta av det.

För mig var det nedbrytande. Tänk att det kan vara så olika.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.