Varför är datorn så seg?

Mer
11 år 10 månader sedan #499794 av Nissegossen
Du bör nog ha ca; 1GB ramminne och då borde din dator gå snabbare nu.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #499822 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Varför är datorn så seg?
Med tanke på att din dator är ny så är det inte RAM-minnet.

Men om man använder datorn ofta så segar systemet ner sig med alla installationer/avinstallationer man gör. Det smidigaste att göra är att ominstallera Windows.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 10 månader sedan #499854 av Nissegossen
Tja, eller välja reparera om det finns en image på hårddisken, det ser man om man går in på Dator på startmenyn. Då är det mycket enkelt att lägga in OP på nytt. Det är då inga koder som behövs utan endast att man startar om i felsäkert läge och väljer reparera. Inte lång stund heller tar det.

Jag förordar dock att efteråt lägga in ett fungerande antivirusprogram, då jag tror att datorn nu är smittad med virus.
Om man vill spara allt personligt, bör man få installerat ett fungerande antivirusprogram och ta bort all skit som ligger och som inte skall vara på datorn. Detta då det troligtvis i nuläget gör att datorn är långsam. Om man får bort alla virus som nu ligger på datorn, får man per automatik en snabbare dator.

Jag kan bara konstatera att jag redan givit mina bästa råd angående datorn.

Sedan är det ju det, att det är enkelt att reparera datorn, så zoegas har en poäng i det.

Detta även om det bara finns återställningsskiva.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #499909 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför är datorn så seg?
Tar foton/bilder mycket plats i datorn?

Har raderat en massa favoriter/bokmärken men det syns ingen skillnad på utrymmet.

När jag har raderat E-mail har det blivit mera utrymme kvar.
Mer
11 år 10 månader sedan #499912 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Varför är datorn så seg?
Nä, det är inte många megabyte dem tar.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 10 månader sedan #499952 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför är datorn så seg?
Med CCleaner kan du rengöra registret och det kan snabba på datorn. Kommer du ihåg när datorn blev långsam och vad du gjorde då? Du skulle kunna defragmentera datorn vilket är enkelt. I Menyn gå till Tillbehör > Systemverktyg > Diskdefragmenteraren.

se.norton.com/clubsymantec/libra ... erformance