Problem med internet

Mer
10 år 8 månader sedan #600400 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Virus+Spyware
körde diskrensning först och tog bort 750 Mb, kanske det kan ligga i de filerna? I registret var det dock inga fel.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #600619 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Virus+Spyware
Du har ingen annan dator med annat operativsystem, som du kan testa internet med?
Mer
10 år 8 månader sedan #600623 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Problem med internet1
Det har hänt mig också att DNS servern inte funkade, jag fick hjälp och det löste sig. Vi fixade med nån kod på baksidan av servern och skrev in koden på nåt fönster det var väl en åtta siffror...
Mer
10 år 8 månader sedan #600941 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Problem med internet
Försök att flusha DNS, vilket är enkelt och snabbt gjort:
www.whatsmydns.net/flush-dns.html
Mer
10 år 8 månader sedan #600947 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Problem med internet1

Erasee skrev: Det har hänt mig också att DNS servern inte funkade, jag fick hjälp och det löste sig. Vi fixade med nån kod på baksidan av servern och skrev in koden på nåt fönster det var väl en åtta siffror...

Erasee, de där koderna sitter inte på baksidan på servern, servern sitter i ett utrymme någon annanstans och du är inte ens ägare av den. Den kan sitta var som helst världen. Nä, du förväxlar den med routern som du har och jag vet mycket väl om att jag bör skriva in koderna, men det har jag totalt glömt. Dessa koder är främst till vid trådlös uppkoppling av datorn mot routern och Internet, men tack för påpekandet, för att jag får läsa på i instruktionsboken.

Svaret som du kom med Erasee, löser troligen mina problem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #600959 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Problem med internet
Jag letade på datorn och kom fram dit instruktionsboken sade och jag startade till och med om datorn för att kunna göra enligt anvisningarna och jag kom till en ruta där det stod att alla okonfigurerade trådlösa nätverk skulle visas efter 90 sek, bara det att ingenting dyk upp och jag fick automatiskt bredbands anslutning utan att skriva in några koder, för att datorn visade inga okonfigurerade trådlösa nätverk.

Den gången i framtiden som jag behöver göra enligt instruktionerna skall jag göra det. Det har alltså löst sig utan att jag har behövt göra någonting :tänk :angel :rotfl

Fast jag måste erkänna att jag kör trots allt med kabel till routern.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum