USB(?)

  • Khai Chau
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44524 av Khai Chau
USB(?) skapades av Khai Chau
Hej

Nu har jag även skaffat mig USB-adepter(?), så att jag kan surfa trådlöst :lol:
men sjunker hastigheten, till 36 Mbits, från 100, bara för att jag använder usb? någon som vet?

K.
Mer
17 år 9 månader sedan #44544 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Datorsupport
Hastigheten man har på sin Internetuppkoppling beror på en hel kedja saker, en del beror på saker i den egna datorn men mycket annat spelar in också. Man kan stirra sig blind på en viss detalj t ex USB men missar någon annan "flaskhals".

Ett relativt enkelt sätt att kolla hur brett bredband man har, är att testa hela kedjan t ex med hjälp av Konsumentverkets TPTEST5[/url:26r5lyca]. Man behöver installera ett litet Windowsprogram, starta det och klicka STARTA TEST. Hastigheten som rapporteras ska sedan stämma med vad man betalar för. Annars blir man ju :cry: eller :evil: beroende på personlighet.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 9 månader sedan #44546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet USB(?)
Obs! gäller för windows 2000 och XP, tydligen är det så att windows 98 icke gör sig besvär!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #44549 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet USB(?)
Det finns ett TPTEST 3.05 att hämta för den som har Windows 98, så du ska kunna testa ditt bredband du också, Nissegossen! Tyvärr är ju såna här program väldigt tekniska, och som tur är det inget man måste göra.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 9 månader sedan #44550 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet USB(?)
Tack Inwatto! Nä, men jag var bara nyfiken! Jag blev slussad till sida efter sida, men sen gav jag upp! Ty du har alldeles rätt! Jag behöver inte göra det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #44582 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet USB(?)
Frågan är hur säkert trådlöst bredband är.
För det stämmer väl Inwatto att man kan komma in på andras trådlösa bredband?