När kan min fiberuppkoppling börja fungera?

Mer
5 år 7 månader sedan #1097601 av rymd
asus routers är helt klart bäst
Mer
5 år 7 månader sedan #1097605 av Miika
Har Asus router, köpte den för 300 kr funkar hur bra som helst
Mer
5 år 7 månader sedan #1097608 av Nissegossen
Kom nu ihåg att får du en router från nätverksoperatören då fungerar bara den operatörens router om du har fast ip telefon, men annars fungerar vilken router som helst, annars fungerar ip telefon endast genom den nätverksoperatörens egen router. Går routern sönder ger dig ingen ny och endast den router som de ger dig är kompatibel med deras tekniska lösning. Det kan bli dyrt om den slutar att fungera jag löste det genom att avsäga mig ip telefoni och köpa en billig router på teknikmagasinet

Vilken operatör är det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1097634 av Richard
Jag ska kolla med operatören om man får en.

När jag kopplade in routern, så kom det upp en lista över vilka operatörer som man kunde välja mellan. Jag valde det lokala Bjäre kraft.
Mer
5 år 7 månader sedan #1097770 av Richard
Jag ger bort mitt Tre-abonnemang till min mamma. Det är bindningstid till april nästa år, så det kommer jag inte undan. Hon har blivit pålurad abonnemang tidigare, men har just nu bara en telefon som använder för internet.

Hon har en laptop utan internet, o hon sa att hon brukar lyssna på musik på Youtube i telefonen, så hon får ett paket högtalare med sån här "subwoofer" också, som jag har men inte använder.

Det, Tre-abonnemanget, är kopplat till en mini-router, trådlös, förutom strömförsörjning. Det är enkelt att koppla in. Tänkte installera Linux Mint 18.3 i mammas dator, det enda hon vill ha är Facebook, Youtube o Google. Sen har hon en likadan skrivare som jag har o den funkar utmärkt i Linux.