När kan min fiberuppkoppling börja fungera?

Mer
5 år 7 månader sedan #1096951 av Nissegossen
Få fråga också, har de ätit upp dina skor alternativt kissat i dem också?

Ge dem något de får kämpa för att få tag i godbiten i den, det sysselsätter katterna länge.

Även såsom barn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1097314 av Richard
Ja, de biter o river i lite allt möjligt, snörena på skorna kan vara intressanta ibland. Innan hade jag möss (till datorn) med sladd, men det var sån tunn sladd, så den bet dom sönder, o typ hörlurar biter dom sönder också. Nu har jag trådlösa möss. Men grövre kablar biter de inte på o det är ju tur, för de får ju inte få i sig starkström.

Men de lagade fibern, o den fungerar nu!

Min nya internetuppkoppling är supersnabb!
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1097339 av Nissegossen
Har du 100 100 eller 1000?

Hade förr ett gammalt tp-test man tankade ned det. Det ligger då på din dator, jag har sökt på (Win) men kan nu inte hitta det. det var bra det visade punkter för upp ned det var grafiskt så det förband punkt nya till gamla tala med teknisk support och säg om du inte är nöjd här är en skärmbild och så här ser det ut! sedan är där pengar hårdvaluta här, på supporten är pengar förhandlingsbart antingen hastighet eller lägre pris?

Vad gäller Linux där gäller inte detta

Har försökt hitta det, men de har tagit bort det beta1.bredbandskollen.se/tp-test

gå till sweklockers ang detta och linux

support.bredbandskollen.se/support/solut...ingen-rent-tekniskt-

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1097386 av Richard
Har 250/100.

EDIT 1: Jag tror dock jag kan få ännu bättre, eftersom jag inte hunnit köpa en ny router, ska googla på sådana nu. Jag använder den jag hade på mitt förrförra abonnemang, en router från Telia, o då hade jag en 30/10 uppkoppling, så det är inte säkert den routern klarar 250/100.

Men jag märker ju att när jag t.ex. tankar ner en "distribution av Linux" :vissel via torrent, så tar det ca 5-10 min för en ca 2 GB stor fil. Innan tog det typ 30-40 min.

EDIT 2: Efter lite googlande hittar jag att min router, en Thomson TG789vn, är gammal o dålig... Får spara till en ny!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 7 månader sedan #1097549 av Admin1
En ny router kanske ingår i ditt nya internetabbonemang? Kolla det.
Mer
5 år 7 månader sedan #1097600 av Nissegossen
Grabben Admins råd är mycket korrekt just nu sitter du i en förhandlings situation och om du har beställt fast telefon säg åt försäljaren på nätverks operatören att du också vill ha en trådlös telefon om du har fast telefoni får du en router med telefon dra ledningen till första jack i lägenheten sätt i den där då fungerar alla jack som Telia har dragit till alla jack i din lägenhet. Fråga mig om du inte lyckas få en gratis router!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum