Datorn krashar HELA tiden - Hjälp o.O

Mer
17 år 2 månader sedan #66721 av Fizzle
Har bråkat med min dator ett par dagar nu.
Började med att formatera alla diskar o slutligen den som windows ligger på. Sen hade ja lite problem med att få rätt med master/slave settings.
Den har ännu inte hittat alla diskar, 2 av 3 möjliga, men nöjer mej med det o tänkte sätta in den 3:e i min andra dator.

Hur som helst.

Nu när allt är på plats, så kommer vi till installerandet av Windows. BAH!
För det första är den inställd att boota från CD skivan. Kanske borde ändra på detta nu när det funkar (Knock on wood), men känns som jag vill vara säker på att den funkar ordenligt först innan jag ändrar ngt där.

Lyckas installera Windows, så det funkar, men sen fittar det sej helt o hållet. Datorn kan dö o bete sej som jag aldrig installerat ngt alls, dvs, att den kan starta om sej; & om & om & om igen, utan att komma vidare. När man då stänger av o sen startar den igen så måste man börja om från början.

Igår kom jag så långt att jag kom ut på nätet, installerade grafik kort osv o sen dog allt igen.

Sen dog den för sista gången igår, jag installerade om Windows o sen gick jag o la mej. Idag när jag startade datorn var allting installerat osv, som om ingenting någonsin har hänt..Men tänk om den dör igen?

Ngn som har en aning om varför min dator fått tuppjuck?

Tjyss//J
Mer
17 år 2 månader sedan #66727 av Bitte
Jag har också lite problem med att datorn startar om sig själv ibland. Och sen kan det hända när jag ska stänga av den så verkar den bli felprogarmmerad så att den startar om istället. Mysko.

Min datasupport tyckte jag skulle göra en recovery, men avvaktar lite för att se om det går över av sig självt. Idag har det inte hänt en enda gång ännu.
Mer
17 år 2 månader sedan #66728 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Recovery?
Då har du en sådan där DeLuxe skiva va? :)
Mer
17 år 2 månader sedan #66729 av Bitte
Vad är det ?
Mer
17 år 2 månader sedan #66730 av Fizzle
Kanske inte då..
Man brukar få med en 'recovery disc' när man köper kompletta datorer från typ Siba osv. Det är en CD man stoppar i o sen är saken ordnad i stort sett, ställer in datorn som den var helt från början. Ren och oskuldsfull :)

Men annars vet jag inte hur man gör en recovery? Har du lust/ork att dela med dej?
Mer
17 år 2 månader sedan #66731 av Bitte
Ja, man trycker på F10 när man startar datorn sen blir datorn exakt som den var när man fick hem den. Bara stoppa in windowsskivan så är det klart nästan. Man får bara skriva in nyckeln osv.