Datorn krashar HELA tiden - Hjälp o.O

Mer
17 år 2 månader sedan #66732 av Fizzle
Ah..okej :)

Det är nog inte aktuellt för mej dock, för jag hinner ju knappt installera ngt innan datorn behagar att starta om sej själv, haha :)

Detta är hemmabygge dessutom, så man kan ju få tuppjuck för mindre kan jag lova! :)
Mer
17 år 2 månader sedan #66733 av Bitte
Jag har även fått upp en sk blåskärm där det stod att jag skulle kontrollera att all ny maskin och programvara är rätt installerade.

För mig är det nog så att det hände något när jag körde windovs update, det var då det hela började, tror jag.
Mer
17 år 2 månader sedan #66734 av Fizzle
Haha, oj då..

Det strulade en massa när jag körde updates förra gången också, egentligen roten till allt ont då det var anledningen att jag ominstallerade hela burken till att börja med..

Våga Vägra Updates :)
Mer
17 år 2 månader sedan #66735 av Bitte
Har man en kopia av Windows så blir det också en massa konstigheter med datorn vid updates.
Men det kan visst hända med äkta skivor med.
Fortfarande inga problem med min burk så nu håller jag tummarna att det håller i sig och upphört. Det kanske rättar till sig själv.
Mer
17 år 2 månader sedan #66746 av Nissegossen
Håller med Figuren! När jag hade en version av XP gick jag in på en länk, som om man klickade på den så skulle de göra en viruskoll online! Det innebar att de gick igenom hela operativ systemet och såg vad jag hade! det innebar att; både Telia och Comhems säkerhets mekanismer och Abbonnemanget upphörde! detta även med AVG. Obs! En omformatering för varje!

Sedan var det tji natta att använda just den versionen, för de hade min IP adress! Sedan varje gång jag installerade operativsystemet, så, så fort jag gick ut på webben; Filer överlag trunkerades och datorn slutade helt fungera! :cry:

Fick installera ursprunget vilket var 98; an

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #66756 av Fizzle
Men vi har inte internet pa den datorn, vi kopplar in det nar den verkar lagom stabil o verkar bara do nar vi forsoker installera programvara.

Den bootar dessutom bara fran skiva..

Det sitter 3 diskar i den, men ibland hittar den bara en, ibland 2, men den har aldrig hittat alla 3 sedan allt detta borjade..