Ökad ångest

Mer
13 år 8 månader sedan #331219 av idefix
Svar från idefix i ämnet Ökad ångest
Admin1,

jag har mycket att ha ångest över just nu med hur det ska bli med min inkomst framöver, läkarbesök och om jag kommer få jobb eller inte. Dessutom misstänker jag att jag har PTSD, men har aldrig fått den diagnosen av någon läkare, utan istället fått schizofrenidiagnos. Det ena behöver ju i och för sig inte utesluta det andra.

Problemet, som jag ser det, är att jag får kraftig ångest helt omotiverat, jag är i och för sig under viss stress, men jag behöver inte tänka på det som stressar mig för att jag ska få ångestattacker.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #331308 av trance
Svar från trance i ämnet Ökad ångest
jag tror att ptsd kan påminna mycket om schizofreni. jag känner till flera fall där diagnosen har ändats till just ptsd.
Mer
13 år 8 månader sedan #331315 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökad ångest
Jag ser numera till att jag har ett samvete rent som nyfallen snö.... :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #331319 av trance
Svar från trance i ämnet Ökad ångest

Nissegossen skrev: Jag ser numera till att jag har ett samvete rent som nyfallen snö.... :rolleyes:


ok men ångest kan triggas av annat än dåligt samvete. elelr som idefix fall, av ingenting (som finns i tankarna medvetet).
det är inte lätt att ha ångest.

men jag tror man menar olika saker med ångest. det är faktiskt ett rätt mycket psyk begrepp som folk menar egentligen allt från allt. till allt.

just när man har med posttraumatiska symptom att göra blir man missförstådd och misstänkliggjord av de flesta. stå på dig idefix, låt inget knäcka dig!
Mer
13 år 8 månader sedan #331326 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökad ångest
Det vet jag trance, men en del ångest är redan utesluten om man har ett rent samvete och det gör det mycket lättare att stå emot ångesten! Det gäller att mota Olle i grind!

Ger du ett finger åt ångesten, ja, då är du i ångestens klor!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 8 månader sedan #331327 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökad ångest
Dessutom gäller det att stå emot ångesten som blir, när man går emot ångesten de första gångerna. Det gäller bara att stå ut och ingenting som är fabricerat i hjärnan inträffar!

Pröva själv, ty jag har gjort så och det är ett koncept som fungerar för mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum