Fått konstiga drömmar igen...

Mer
13 år 5 månader sedan #353696 av Melun
Eeh, lagen och folket är emot det.... .?
Mer
13 år 5 månader sedan #353719 av Traxerity
jag var ironisk så klart lagen är emot det
Mer
13 år 5 månader sedan #353720 av Melun
ok...
Mer
13 år 5 månader sedan #353732 av Traxerity
Men samhället är såhär så det hade inte gjort någon skillnad
Mer
13 år 5 månader sedan #353744 av Poppy
Att sitta och dagdrömma om våld skadar ju ingen. Men om du helt seriöst inte kan kontrollera din ilska så måste du försöka skaffa nån form av medicinering som gör att du kan det.

Sen vet jag att det tyvärr kan vara svårt att få hjälp ibland. Jag känner en kille litegrann som haft problem med sina ilske-utbrott hela livet. Bl a gick det ut över hans bror och hans flickvän. När han sökte hjälp för detta så fattade dom inte riktigt vad hans problem var. Han fick gå i gruppterapi med män som slog sina flickvänner när dom var fulla, fast den här killen var nykterist och aldrig använt nån form av droger i hela sitt liv (han var livrädd för att tappa kontrollen, och var därför livrädd för droger och alkohol).
Han fick inte ordentlig hjälp förrän han knivskurit sej själv rätt allvarligt. Då blev han inlagd och ORDENTLIGT utredd. Han fick diagnosen ADHD tillsammans med nån form av psykiatrisk diagnos som jag inte minns just nu... Iaf så fick han till slut diverse mediciner som han behövde också, och idag så har han ett vanligt liv med jobb osv.

Så ja, det kan vara skitsvårt att bli tagen på allvar om man har aggressions-problem, och det är ju helt sjukt. Men du måste ändå försöka och försöka. Ibland låter det dock som att du är lite förtjust i din egen aggressivitet och VILL vara sån.
Mer
13 år 5 månader sedan #353880 av Traxerity
Mitt fel med ilskan är genom ADD... dålig impulskontroll tillhör ADD/ADHD