En väldigt märklig dröm som jag hade

Mer
12 år 10 månader sedan #409885 av Poppy
Men jag kan ofta styra över sånt som bilen, om jag koncentrerar mej... det var därför jag blev så paff i natt när det inte fungerade.

Ofta kan jag, när jag har klara drömmar, t ex tänka "nu vill jag att den här personen ska komma runt hörnet och möta mej", och så koncentrerar jag mej hårt på det, och sen kommer personen runt hörnet och möter mej.
Mer
12 år 10 månader sedan #409933 av Nissegossen
:P Hej, leksaksbil är ju det första jag kommer på här, tror att du undermedvetet vill ha en pojk!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #410007 av Poppy
Nädu Nissegossen, vi nöjer oss med våra fyrbenta "barn". :-)
Mer
12 år 10 månader sedan #410008 av Poppy
Inatt drömde jag att jag var i mammas och pappas hus, men ingen var hemma. Så upptäckte jag att jag kunde flyga. Jag flög runt i huset, och rätt som det var stötte jag på en för mej okänd kvinna. Hon pratade amerikansk engelska, och hon visade att hon också kunde flyga. Sen sa hon:
- I'm gonna show you what else I can do.
Och så flög hon rakt genom väggen.
Jag försökte följa efter, men det gick först efter att jag försökt ett antal gånger och verkligen koncentrerat mej. Hon förklarade:
- This is a "mind world". Matter here is just another aspect of mind. That's why it's possible to fly through the walls... In a real "matter world" it can't be done.
- You mean like Kant's transcendental idealism? sa jag.
Sen flög vi fram och tillbaka över gatan, och genom väggarna på olika hus.
Mer
12 år 10 månader sedan #410022 av Nissegossen
Drömma om att man flyger har jag varit med om tidigare och det var när tillvaron var sådan att jag hade gott om pengar!

Du mår med andra ord oförskämt bra nu, annars skulle du inte flyga i dina drömmar!
Du mår helt enkelt skitbra just nu!
Det har jag fått uttolkat när jag berättat om mina flygdrömmar, då jag i drömmen kunde flyga, det var bara att i drömmen "Lätta ifrån golvet och flyga", men du har en ledsagare med dig som ger dig sådana tipps så jag baxnar! Du går inte in i väggen med henne, hon ger dig tips om hur du skall gå igenom väggen och bli verkligt fri i ditt liv!

Jag hade aldrig någon med mig i dessa drömmar och här gällde det att flyga lågt under kraftledningarna!

Du sitter just nu på en Guldsits i tillvaron!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #410025 av Poppy
Det kanske kan stämma, Nissegossen! :D Jag mår ruskigt bra nu efter att jag kommit över min senaste vända med psyksjukdom... Igår hade jag också en jättebra dag! Tränade spår med schäfern (som jag vill tävla spår med så småningom), och hon var superduktig! Blev hur glad som helst! Sen gick jag på stan med mina dvärghundar (dom tycker det är roligt att lukta på alla lukter inne i stan), det var också kul! På kvällen så grillade jag och min man och drack öl. Idag ska jag jobba vidare på min avhandling, snart är jag doktor!

Det enda orosmolnet på himlen är att jag kanske inte får pengar till mitt forskningsprojekt som jag vill börja med nästa år... Men förhoppningsvis var denna dröm ett gott omen, och jag kommer att få det! :D