En väldigt märklig dröm som jag hade

Mer
12 år 10 månader sedan #409557 av Jesus/magnus
vill du att jag ska posta uttydningen hörbart här?

John 8:31-32.
Mer
12 år 10 månader sedan #409629 av Poppy
Nä, det hör nog hemma under andliga frågor. Jag tycker det är kul att du fick ut så mycket av drömmen, men själv tror jag nog inte det fanns ett djupare budskap. :D
Mer
12 år 10 månader sedan #409656 av Isa-Alise
Drömmar är ju reflektioner över dagen blandat med material från det omedvetna... jag skulle tolka din dröm som att du bör tänka över dina vägval just nu - stämmer de överens med dina etiska principer?
Mer
12 år 10 månader sedan #409691 av Alma
Mer
12 år 10 månader sedan #409729 av IRL
Tror inte allt man drömmer är slump. Har sysslat lite med drömtydning i terapi med intressanta resultat. Har iaf hittat tolkningar som jag kunnat koppla till viktiga händelser/vägval/insikter som jag inte hunnit eller haft förmågan om att bli medveten om i det vakna livet.

Lucida drömmar är mycket intressanta upplevelser. Då är man medveten om att man drömmer och kan uppleva att man styr drömmen. Har haft det ett par gånger och hoppas på det igen=)
Mer
12 år 10 månader sedan #409733 av Poppy

IRL skrev: Lucida drömmar är mycket intressanta upplevelser. Då är man medveten om att man drömmer och kan uppleva att man styr drömmen. Har haft det ett par gånger och hoppas på det igen=)


Jag har haft det massor med gånger ända sen jag var barn (även fast just den här drömmen inte var sån). När jag var mindre försökte jag ibland förklara för folk, men dom fattade inte, dom bara "menar du när man ligger och halvsover liksom?". NEJ! Lucida/klara drömmar har man ju när man sover djupt, och inte alls kan känna sin kropp i sängen eller uppfatta det som händer runtomkring... Till slut läste jag en artikel om det i Illustrerad Vetenskap, och då fattade jag att jag inte var ensam om att ha det.