Hej

Mer
18 år 4 månader sedan #28636 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hej
Fint att höra från dig... tråkigt att du är deprimerad... men bra att du får vård... hoppas att du mår bättre snart...
Mer
18 år 4 månader sedan #28643 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Hej
Hoppas du snart kan smida lycka iställe för elände i tanken. Förlåt mig om det var mitt fel.
Mer
18 år 4 månader sedan #28837 av flisan
Svar från flisan i ämnet Hej
Hej
Tack för ert stöd, det värmer.
Jag är just nu på perm. hemma hos mina föräldrar. Ska tillbaka till avd. om några timmar.
Jag har nu fått tre elbehandlingar, och jag kan inte säga att jag märkt så mycket positivt. Kanske något. Jag känner dock att jag börjar få minnesstörningar och mitt huvud känns som bomull. Jag känner mig avdomnad i kroppen och bedövad inombords och skallen känns som den fått ett hårt slag mot sig. Detta är ganska obehagligt alltihop. Framförallt att jag tycker att jag har så dålig kontakt med kroppen, dålig balans och har svårt att känna fysisk smärta. Vet ej vad som beror på elbeh. och vad som beror på att jag precis börjat med Litium och vad som beror på själva dep. Hur som helst är det obehagligt.
Jag hoppas att det snart blir bättre. Jag tror att det är för tidigt redan efter 3 elbeh. att säga om de haft effekt eller inte.
I övrigt är det ingen super-trevlig upplevelse att få ECT, men det är inte så hemskt som jag trodde. Om det kan hjälpa är det helt klart värt det.
Hör av mig igen och säger hur det går.

/flisan
Mer
18 år 4 månader sedan #28838 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hej
Usch, jag blir orolig Flisan......krya på dig och kram på dig!
Mer
18 år 4 månader sedan #28839 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej
Flisan! De dagar du får elbehandling, så får du ju frukost efteråt, den kallas för Harsprångsfrukost.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #28853 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hej
Normalt skall man nog inte märka så mycket negativt av elbehandling tror jag. Jag tycker att du skall berätta om biverkningarna du känner för din läkare. Det är viktigt för dem att veta hur man upplever behandlingen. Hoppas det blir bättre för dig framöver!