hej

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29157 av
Svar från i ämnet hej
Svårt med depression, finns ingen mirakelkur såvitt man vet. Tror även att samtalsterapi kan fungera på sikt, om du vill ta dig ur depressionen.
Sedan finns det väl en del olika antidepressiva medel?
Om man vill komma från punkt A till B, så måste ju avsikten och målsättningen finnas. Därför talas det så mycket om positivt tänkande och attraktionslagar. Det är svårt att vända när man är nere och det kan ta tid, men uttala högt för Dig själv att Du skall fixa det. Må det lösa sig för dig! Sedan är det ju inte ovanligt med skol-depp. Många har varit deppiga hela skoltiden eller funnit den jobbig, men sedan fått bra liv i alla fall.
  • Alle
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29163 av Alle
Svar från Alle i ämnet hej
Har funderat lite och kanske ska prata med min syster ikväll...men vågar man? vad ska man säga? att man inte mår bra och att skolan går dåligt och att man har självmordstankar? ush va jobbigt...men jag vill men vågar på nått sätt inte.
Det känns så pinsamt hmm ingen anning hur det kommer gå men antar att det är bäst så kanske....



Alle
Mer
18 år 4 månader sedan #29164 av Saari
Svar från Saari i ämnet hej
Alle,

Jag brottas fortfarande med det där. Vad säger man? "Hej, jag mår dåligt", eller? Det är skitsvårt. Mina föräldrar märkte på mig när jag blev sämre, så det gjorde att de tog upp samtalsämnet. Och jag var ärlig, för ingen kan ju läsa tankar. Kanske har din syster märkt något? Även om det känns pinsamt så är det det bästa att göra. Lycka till och ta hand om dig!

Fredrik skrev: Starkt jobbat av dig Saari!!

mvh Fredrik


Tack! Jag försöker så gott jag kan.
Mer
18 år 4 månader sedan #29166 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet hej
Ibland måste man ta sina signaler på allvar Alle. Det är inget konstigt med att må dåligt heller, det är jättemånga som gör det och du är inte ensam. Du skall också veta att du kan dela med dig till andra att du mår dåligt. Och inte bara bära det inom dig själv. Du behöver inte skämmas för det.
Det går att påverka sitt liv i en positiv riktning genom att ta små steg. Ett första litet steg för dig kan vara att prata med någon som kan hjälpa dig om att du mår dåligt.
Hoppas du fortsätter att komma in här på viska och skriva av dig.

Mvh Fredrik
Mer
18 år 4 månader sedan #29169 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet hej
Alle,

Min psykolog säger att man måste respektera sig själv för den man är. Att hela tiden gå runt och snacka skit för att inte upplevas som tråkig håller inte i längden. Det är inte rätt mot en själv. Jag har varit där du är idag Alle och jag tycker inte du ska ta mitt förflutna som någon förebild. Om man hela tiden ska spela roller så tar man inte sig själv på allvar. Du ska ta dig ur detta Alle om du får någon att prata med som du känner förtroende för och kanske medicin också.