Hur länge sover ni?

Mer
11 år 3 månader sedan #552373 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur länge sover ni?
Jag sover oftast runt nio timmar per natt. Är det kortare blir jag trött.
Ibland tar jag en siesta på eftermiddagen, på 1-2 timmar.
Mer
11 år 3 månader sedan #552395 av Twix
Svar från Twix i ämnet Hur länge sover ni?
Vaknar oftast vid 3-tiden på morgonen utan att kunna somna om :(
Mer
11 år 3 månader sedan #552413 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur länge sover ni?
När jag jobbar blir det inte mycket sömn. Idag har jag varit ledig och bara legat på sängen, sovit till och från.
Mer
11 år 3 månader sedan #552450 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur länge sover ni?
5-6 timmar, tar till vara varje jag är så trött så jag kan sova. Har inga bestämda tider när jag går och lägger mig. Det blir när jag är så trött att jag kan sova. Men går jag då och lägger mig, så snurrar ibland tankarna och jag kan ligga en kvart utan att somna och då är jag klarvaken igen. Då får jag gå upp och börja på nytt.

Då slutar det ofta med att jag sitter och sover framför datorn och när det är dags att gå på toa på natten gör jag det och går och lägger mig i en säng, beroende på vilket rum jag väljer att sova i. Datorn på och en radiostation uppkopplad med hörlurarna på full volym, ligger intill där jag sitter. Jag behöver inte ha dem på mig, det går bra ändå. Både att somna och lyssna till. Vilket kan verka sövande också.

Trots att jag tar circadin, inte varje dag, jag tar dem bara när det är ett måste att sova och även om jag tar dem kan jag sitta uppe länge utan att jag känner mig trött. Men ofta då, behöver jag bara lägga huvudet på kudden så sover jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 månader sedan #552451 av koi
Svar från koi i ämnet Hur länge sover ni?
Sover mellan 22 och 05. Just nu på sömntabletter igen. Hör viskningar när jag ska sova och får ingen ro. "Titta barnet sover." Fast på finska. Mina röster har inte pratat finska förut. :/
Mer
11 år 3 månader sedan #552463 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur länge sover ni?
Är du finsktalande koi?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum