Hur länge sover ni?

Mer
11 år 3 månader sedan #552468 av koi
Svar från koi i ämnet Hur länge sover ni?
Ja, jag är född i finland, kom hit som 2-åring. Bryter inte och pratar mest svenska. Kan dock prata finska flytande.
Mer
11 år 3 månader sedan #552469 av koi
Svar från koi i ämnet Hur länge sover ni?
Bör jag berätta för läkaren att jag har börjat höra viskningar när jag ska sova? Eller brukar sånt vara övergående?
Mer
11 år 3 månader sedan #552471 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur länge sover ni?
koi
1975-76 hade jag en finsk flicka boende hemma hos mig. Jag träffade henne på studentkåren i Göteborg och hon följde med hem till mig och sedan sade hon upp sitt studentrum som hon hyrde över sommaren, för hon bara sommarjobbade och gick på lärarhögskolan i Jyväskylä i Finland. Hon sade att när jag betalat rummet blir det ju inga pengar kvar och jag behöver dem i Finland. Visst får du bo här sade jag och hon installerade sig i ett rum och jag hade en säng i andra rummet. Men för det mesta delade vi ju säng...

Hon kom tillbaka året efter och hon jobbade på ett boende för äldre alkoholister. Hon kunde lite svenska, hon studerade engelska och nordiska språk och efter första året sade hennes lärare att hon talade Göteborgska. Efter 1976 har vi inte haft någon kontakt, men jag undrar hur hon har det i dag. Tror att hon gick med i pingstvännerna i Finland. Jag överöste henne med religiös propaganda. Har förstått att jag gjorde fel i det. Jag var dock emellanåt på den tiden, vad skall jag säga religiös till överdrift.
minä sinua

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 månader sedan #552472 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur länge sover ni?
koi
Vad gäller röster, lyssna inte på dem och har du lov till det höj tillfälligt din antispsykotika dos och se till att du sover. Samt tala om det för din läkare. Det är ju ganska vanligt att folk hör röster både när du skall sova och precis när du vaknat. Det bör din läkare veta att du numera gör. Jag tror han i och med det ökar din dos med antipsykotika något.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 månader sedan #552474 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Hur länge sover ni?
heeela dagen^^

just nu.

John 8:31-32.
  • girl17
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #552475 av girl17
Svar från girl17 i ämnet Hur länge sover ni?
5 timmars sömn i sträck? wow