Depression och inget biter. SSRI och annat...

  • Besökare
  • Besökare
9 år 6 månader sedan #692446 av
är bara blank?
Mer
9 år 6 månader sedan #692447 av Geta
Jag anser inte att jag är frisk ens när jag tar medicin.
Mer
9 år 6 månader sedan #692456 av Nissegossen
Jag är frisk men utan medicin vet jag inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 6 månader sedan #692463 av Eos
Jag har ju tyvärr kvar mina depressioner trots alla mediciner. Tror jag. Kanske det berodde på övermedicinering av antipsykotika, har ju sänkt dosen och jag mår bättre nu Hoppas jag. Vem vet hur det känns ikväll. Mitt omdöme fördunklas när jag är deppig.

Idag har jag i alla fall städat. Vilket är ett bra tecken. Jag kommer ur sängen och gör något.
I början av nästa vecka ska jag till psykiatrikern. Då ska jag säga att jag sänkt zyprexan litet. Undrar om hon blir arg på mig.
Mer
9 år 6 månader sedan #692478 av Admin1
Du kanske skulle mäta med en skala hur allvarlig depression du har. Egentligen är behandlingarna effektivast vid svåra depressioner, så det är där behandling är mest motiverad. Lindriga depressioner tycker jag lönar sig inte att behandla. Antidepressiva ger effekt mot 70-80 % av depressionerna medan ECT har effekt mot 90 %.

Den skala kan skilja mellan depression och negativa symptom, som kan likna en depression.
wcmprodlb.ucalgary.ca/cdss/files ... WEDISH.pdf
Mer
9 år 6 månader sedan #692518 av Eos
Tack admin. Jag tycker mig må bättre. Har gjort massor idag och är inte sådär orolig som jag varit de senaste veckorna.