Depression - en normal signal?

Mer
5 år 8 månader sedan #1083892 av memphis
Mitt tips är att lithium är bättre mot depressioner än antidepressiv medicin. För mig var det så iaf. Har inte haft ett återfall i depression sedan 2006 p g a lithium.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083903 av Admin1
Depression förekommer mest de första 5-6 åren vid schizofreni och sedan brukar det som verkar vara depression vara negativa symptom. Vid schizoaffektiv däremot förekommer depressioner oftare. Det finns ett depressionstest, som kan skilja mellan depression och negativa symptom.

www.viska.se/2014-05-15-05-17-26/har-jag-depression
Mer
5 år 8 månader sedan #1083962 av Nissegossen
Jag säger som Admin, gå ut och gå och under tiden du går löser du problem i huvudet under tiden du går och promenader motverkar depression när du kommer hem har du löst alla problem i huvudet mår bättre och du vet vad du skall göra för att må bra. Dessutom att eftersom du får motion så lever du enligt statistiken 8år längre, en bra win, win situation bara gå och gå bara.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1083975 av memphis
Nej Nisse, det går inte att promenera bort en depression. Promenera kan man ju ändå göra för det är alltid bra, men det botar inte en depression. För det är inte främst problem som ger depressionen. Det är en sjukdom i känsloläget.
Mer
5 år 8 månader sedan #1083978 av Geta
Svar från Geta i ämnet Depression - en normal signal?
Pulsträning och intervallträning vid depression har visat sig hjälpa i svåra fall.

sverigesradio.se/avsnitt/1140751
Mer
5 år 8 månader sedan #1083980 av memphis
ECT har också effekt för vissa.