Vad drömde ni inatt?

Mer
3 år 3 månader sedan #1313648 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad drömde ni inatt?
Usch, jobbig dröm Richard!

I natt drömde jag återigen att mamma valde sitt ex framför mig. I drömmen var jag cirka 12 år. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1313657 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad drömde ni inatt?
Oj, så mycket intressanta drömmar ni har! Själv drömmar jag ofta helt obegripligt. De går inte att återge. Men en dröm återkommer i olika former hela tiden och det är drömmen om min gamla lägenhet och att jag åter bor eller ska bo i den. Ibland är drömmen riktigt läskig och ibland ställer den bara frågan varför jag egentligen flyttade. I mer en en dröm bor min mamma där och jag ska ta över lägenheten men olika hinder uppenbarar sig.. I en dröm dök min pappa upp, slog sig in genom dörren som blev kaffeved och misshandlade mig svårt.

Tror att orsaken till att jag drömmer om lägeneten hela tiden är att jag hade mitt ex boende bara något hus därifrån. Vi var riktigt tajta och träffades varje dag. Hon var som en del av mig och under många år saknade jag henne så att det värkte i mig. Hon fick en irreversibel psykos, förmodligen schizofreni, och plötsligt en dag var hon borta. Ingen svarade längre i telefonen och när jag gick hem till henne mötte jag bara en låst dörr. Jag har sökt henne på nätet och hittade henne på ett gruppboende i Skärholmen. Blir så ledsen när jag tänker på det.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313718 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad drömde ni inatt?
Drömde en väldigt gosig dröm men i slutet drömde jag att mitt bankkort blivit stulet.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313848 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad drömde ni inatt?
I natt drömde jag att jag borstade tänderna. Batteriet i tandborsten hade dött, men jag borstade ändå. 

När jag sedan vaknat och skulle borsta tänderna efter frukosten, blev jag förvånad över att batteriet fortfarande hade lite kräm kvar. :)
Mer
3 år 3 månader sedan #1313880 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Vad drömde ni inatt?
Drömde att solen sken på den vita snön. Ville inte sova mer utan gå ut i det fina vädret, så jag slog upp ögonen och såg det mörka grå eländet vi har just nu.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 3 månader sedan #1313904 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad drömde ni inatt?
Tala om drömtillvaro.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum