Kortfilm: I Eden lustgård, SVT1 4 Juni kl 21.15

Mer
16 år 11 månader sedan #76871 av Abzu
Jag håller verkligen med om den var kort, alldeles för kort.
Jag kommer skriva till SVTs ombudsman om dokumentären och då kommer jag att skriva att jag skulle vilja se en längre dokumentär om Jan, mopsen och dottern.

Innehållet var bra, Jan porträtterades som en helt vanlig person, men som tar medicin för att hålla "oron" borta.
Själva filmningen och upplägget var också väldigt bra tycker jag.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
16 år 11 månader sedan #76872 av vnv
Jag tycker också att dokumentären var bra, men i kortaste laget.
En längre uppföljning hade varit på sin plats...
Intressant att Jan var "känslig" redan i ungdomen...

mvh
vnv
Mer
16 år 11 månader sedan #76876 av Inwatto
Jag tyckte om dokumentären för dess vackra färger och att den hade fokus på det friska. Lite för kort var den, den kunde gott varit 5 minuter längre utan att det stört mig. Och lite mer om det sjuka än "oro" hade jag tålt.

Har skrivit ett mail till <!-- e --><a href="mailto:svt-ombudsmannen@svt.se]svt-ombudsmannen@svt.se[/url]<!-- e --> . Kanske kan det bidra till att vi får fler såna här dokumentärer i TV.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
16 år 11 månader sedan #76879 av LindaW
Tack för er feedback, det känns verkligen värdefullt! Som ni säkert förstår så finns det så mycket mer att berätta om, både vad gäller all bakgrund och vad gäller både det svåra och det friska. Orsak och verkan, styrkor och problem.

Vi fick just nu bara 13 minuter av SVT och valde då att skildra en dag i Jans liv. De riktiga djupen kräver mycket mycker mer tid. Men de finns där, och de är verkligt intressanta. Vi fortsätter kämpa med den längre filmen som kommer att komma framöver.

Lite om Jans yrkesmässiga bakgrund + några fler av hans tavlor finns att se på www.nettelbladt.com

På återhörande!

/Linda
Mer
16 år 11 månader sedan #76956 av mopa
Har sett programmet. Skulle gärna se ett längre inslag...13 minuter är inte mycke.
Det behövs visas fler såna program, så folk får se att psyksjuka inte är mördare hela bunten.
Mer
16 år 11 månader sedan #76991 av Q.L
Jag såg också programmet. Tyckte också det var lite väl kort, och det framkom aldrig riktigt vad hans "känslighet" var. Jag ser gärna en fortsättning.