Är jag Schizofren?

Mer
10 år 1 månad sedan #655281 av Nyx
Svar från Nyx i ämnet Är jag Schizofren?
Sociala koder är knappast ett problem. Upplever dem däremot väldigt banala. God förståelse hur koder fungerar. Specialintressen däremot det har jag. Psykologi, Psykiatri, medicin , historia mm.
Många intressanta vinklar i denna tråd
Mer
10 år 1 månad sedan #655282 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag Schizofren?
Ja, folk med Aspergers brukar skriva väldigt långa inlägg om sina problem och också om olika diagnoser som de tror att de kanske har. Till saken hör att de med autism kan dessutom flera andra psykiatriska diagnoser. De med vanlig autism brukar vara lite annorlunda och bara vara intresserade av sina egna problem och saker. En med autism skriver oftast bara i sina egna trådar. Det finns ett Aspergersforum där folk med Aspergers skriver.

www.aspergerforum.se/
Mer
10 år 1 månad sedan #655284 av Nyx
Svar från Nyx i ämnet Är jag Schizofren?
Tack för redogörelsen. Är nog inte så påläst som jag vill tro om Aspergers. Träffat några men inte känt igen mig med deras problematik. Eftersom du verka kunna ämnet så undrar jag, vilka andra diagnoser talar vi om?
Mer
10 år 1 månad sedan #655287 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag Schizofren?
Det kan vara ADHD, bipolär, depressioner och olika ångestsjukdomar.
Mer
10 år 1 månad sedan #655289 av Nyx
Svar från Nyx i ämnet Är jag Schizofren?
ADHD och Bipolär sjukdom kan jag avskriva direkt. Inga som helst symptom där eller koppling
Depressioner har jag haft för många av och ångest finns självfallet med i bilden
Mer
10 år 1 månad sedan #655322 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är jag Schizofren?
Inte för att det går att ge någon diagnos så här, så låter det lite som Asperger. Hur länge har du haft det så här? Asperger börjar oftast tidigt i livet. Du hade en dålig impulskontroll tidigare? Det är faktiskt väldigt vanligt hos aspisar.

En annan, mindre smickrande egenskap hos aspisar, är just en von Obenattityd gentemot andra människor. Själv är man smartast och att folk är dumma i huvudet som inte förstår det.

En gammal "vän" till mig var ett skolexempel på Asperger. När man sade något hon inte gillade så lipade hon så fort jag vände på huvudet.