Arbetsdiagnos: psykotiskt syndrom - hjälp!

Mer
9 år 9 månader sedan #674529 av Bomb
Mer
9 år 9 månader sedan #674532 av Amandara
Jag känner igen mig i mycket från när jag var sjuk i psykos. Nu är jag i princip frisk - med mediciner. Jag tror att du behöver dina mediciner. Varför inte skriva ut det du skrivit ovan och ta med till läkaren? De är till för att hjälpa oss. Väl skrivet!
Mer
9 år 9 månader sedan #674537 av zoegas
Det hör väll ihop med att du tror att du fjantar dig och din skräck för att bli "galen". Det possitiva med det hela är väll att du har sjukdomsinsikt. Piller hjälper mycket och jag hade nog inte slutat med dem om jag vore dig. Tycker också att du ska skriva ut vad du skrev och ge till läkaren. Det kan vara svårt att berätta.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 9 månader sedan #674539 av Bomb
Amandara: vad har du för diagnos? Tack så mycket, det var klurigt att skriva. Tack för råd till er båda. Tror ni verkligen att läkaren skulle läsa allt det där?

Då jag inte varit utan medicin sen den senaste psykosen så vill jag veta hur mitt allmänläge är. Vill veta om jag lider av något kroniskt eller om det bara varit tillfälligt. Så då måste jag ju sluta på medicinen och bita i det sura äpplet. Är det dumt tror ni?
Mer
9 år 9 månader sedan #674543 av Eos
Välkommen till viska!

Du skriver så välformulerat och bra, det tar inte så lång tid att läsa igenom. Så, ja visa för din läkare tycker jag också.
Och det verkar ju helt fel att trappa ut medicinerna när du mår som du gör nu. Vill ge dig uppmuntran inför läkarbesöket, det är ju jättebra att du får en ordentlig utredning. Om du får en diagnos, så bli inte rädd. Livet är inte meningen att det ska vara så hemskt svårt som du har det. Får du en diagnos så kan du få hjälp som du behöver. När man får en diagnos liknar det en sorgeprocess, förnekelse, ilska... Depression är vanligt. Men med rätt medicin har du chansen att må så mycket bättre.
Kram :kram

Läste nu att du trappade ut medicinen för att se om symtomen kom tillbaka. Lite av ett vågspel tycker jag.
Mer
9 år 9 månader sedan #674544 av Bomb
Tack för ett fint svar Eos! En diagnos leder kanske till lite svar, och det behöver jag. Har du någon diagnos? Vad är det isf, om jag får fråga? Kram!