Arbetsdiagnos: psykotiskt syndrom - hjälp!

Mer
9 år 9 månader sedan #674546 av Bomb
Läkarna sa att jag fick trappa ut medicinen efter ett halvår, men de ville egentligen att jag skulle fortsätta i åtminstone ett år, då risken för återinsjuknande tydligen är skyhög efter psykos. Är det något någon hört talas om förut?

Jag förstår ju det, men hur ska jag kunna bli utredd om jag går på medicinen?
Mer
9 år 9 månader sedan #674547 av Eos
Ja, jag har schizoaffektiv sjukdom. Det innebär att jag har både schizofrena och bipolära problem.

Fråga på :)
Mer
9 år 9 månader sedan #674548 av Eos
Ja jag har för mig admin har sagt att återinsjuknade inom ett år är vanligt. Admin svarar dig nog imorgon.
Mer
9 år 9 månader sedan #674550 av Bomb
Vad innebär dina schizofrena och bipolära problem för dig?
Mer
9 år 9 månader sedan #674553 av Eos
Det bipolära är lättare att beskriva, djupa depressioner med självmordstankar, till ytterligt glad och gör massvis med saker. Men det är ett tillstånd som kan slå över i mani. Psykosbilden för mig är hallucinationer, overklighetskänslor, tvångstankar, isolation...
Mer
9 år 9 månader sedan #674587 av Geta
Hej!

Med din berättelse får jag ingen klar bild av vad du kan lida av. Du är väl ganska ung? Att skriva ett så långt stycke fordrar koncentration. Det är sällan som schizofrena klarar det. Det måste ha varit en läkare som skrev ut din psykofarmaka från början. Psykologer har inte ordinationsrätt. Vem sköter dina hushållssysslor och hygien?