Svårt att koncentrera sig

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1084790 av Rrusheflower
Tex så har jag sett en läskig man med mask gå in i mitt rum när jag hade släckt lampan. Fast han rörde mej aldrig. Han var en sån med en gräsklippare fast han hade ingen gräsklippa. Sen såg jag på ett youtubeklipp från joyj då han berättade en skräckhistoria och då såg jag monstret och vad han gjorde spelades upp framför mej. Sen så har jag fått en katastroftanke att jag kommer dö om jag kommer förbi level 17. Ändå förstår jag inte, level i vad ett spel eller? Att om jag kollar på spökjakt med jocke och jonna på youtube frammegården 2 då kommer jag dö. Ändå så har den videon inte släpps än men den kommer släppas. Då kommer jag alltså dö av rädsla. Sen så har jag hjärnsläpp, glömmer lätt och måste tvinga mej till att äta. För jag tror att jag får förgiftad mat men ändå så äter jag maten. Ibland får jag en katastroftanke att alla i min familj har schizofreni vilket dom inte har. Sen när jag är på mitt rum och hör röster från tvn i vardagsrummet så tror jag att dom rösterna inte finns på riktigt att det är rösthallucinationer.

Sen så kan jag bygga upp olika världar tex att jag är en annan person och då är det som att man drömmer och man ser den personen och vad den gör som en historia. Sen så tror jag att en svart man bor i mitt garage och han är väldigt svart. Ibland gömmer han sig på vinden. Han tar också saker som står kvar. Och han är en mördare. Han känner min syster. Men han är en hallucination alltså han finns inte i verkligheten. Jag hade en psykos i tisdes. Jag har sår på mina fingrar som har svårt att läka. Det står i läkarboken att medicin och stödterapi är väldigt viktigt för en schizofren person. Sen så tror jag att jag blir bestraffad nör jag gör något fel. Att då måste jag rapa eller fisa. Det kan vara t.o.m en tanke som man tänker som spöket tycker är fel. Och jag tror att det finns många psykologer som vill träffa mej fast att dom är spöken.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1084792 av Rrusheflower
Roliga saker som jag gjort denna vecka är:
* sovit bra, för jag har tagit sömnpiller
* ätit pizza
* tagit det lugnt
* kollat på youtubeklipp adventcalender unboxing videor.
* tagit medicin/spruta
* rensat saker i mitt rum och " möblerat om"

Jag spänner mej för mycket Admin1 även om jag ska ut och gå på en promenad i en kvart och jag har svårt att andas. Kan också vara för att jag opererat näsan en gång efter ett fall.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084835 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svårt att koncentrera sig
Här finns ett syntest där du kan kolla din syn:
www.memira.se/syntest/
Mer
5 år 7 månader sedan #1085489 av Rrusheflower
Jag tror jag är besatt av demoner. Demonerna finns inom oss. En vacker dag kommer du inse. Dom vill döda mej. Jag måste få ut mina demoner. Allt dom förstår är bara tomhet.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087296 av Rrusheflower
Var det nån som kollade på Fråga Doktorn om psykisk ohälsa? Jag såg en kvart sen laggade min mobil hela tiden. Fastän den är ny. Fast dom tog upp om schizofreni faktiskt. Fråga Lund är också ett bra program som går nu på tisdagar på svt1.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087304 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svårt att koncentrera sig
Ja, jag såg Fråga Doktorn om psykoser på SVT-play. Programmet finns nog kvar en lång tid.