Funderingar kring psykos

Mer
4 år 2 månader sedan #1230418 av Geta
Svar från Geta i ämnet Funderingar kring psykos
Vi blir sällan "Svenssons" med dessa diagnoser.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230419 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Ja jo jag antar det... jag behöver inte hela Svensson paketet dock, nöjer mej så länge jag kan vara en fungerande mamma o jobba osv såsmåningom. O inte ha sån jävla ångest hela tiden, nästan det som är värst. Oron för att om det skulle hända, o inte veta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230537 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Funderingar kring psykos
Det verkar för mig som OCDn ger dig återkommande rädsla för psykos. Det sägs att amfetamin kan ge en mindre riskökning för psykossjukdom, men det är inte säkert att det stämmer utan kan bero på att om man mår dåligt tar man till amfetamin t.ex. OCD går att behandla med SSRI-antidepressiva som minskar ångest också. På sajten finns ett återfallstest, som ger varning för psykos:
www.viska.se/sjaelvtesterna/aterfallstesterna
Mer
4 år 2 månader sedan #1230543 av Geta
Svar från Geta i ämnet Funderingar kring psykos
JK,

Självmedicinerade du med amfetamin mot ADHD?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230544 av memphis
Svar från memphis i ämnet Funderingar kring psykos
Jag som använt amfetamin kan säga att det är psykos framkallande om man köper illegalt amfetamin och drar upp det i näsan eller äter det. Det terapeutiska värdet på amfetamin är i mycket kontrollerade doser, via läkemedel, inget annat.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230551 av Clean
Svar från Clean i ämnet Funderingar kring psykos
Precis Memphis och har man riktigt otur kan folk bli grönsaker på amfetamin. Tex kontrollerade former är bra för då kan psykos ev undvikas om det är en bra läkare.