Funderingar kring psykos

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230585 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Jo är mycket möjligt... gjorde det där testet o fick 3poäng men i perioder när jag har mycket ångest kan nog allt stämma in på mig. Knepigt när olika diagnoser kan likna varandra också.

Yes det gjorde jag, men spårade och var injektionsnarkoman i flertal år. Har vart drogfri flera år nu dock
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230588 av memphis
Svar från memphis i ämnet Funderingar kring psykos
Grattis till det JK! Det är mycket bra kämpat! Du slipper nog vara så orolig hela tiden om du tar antipsykotisk medicin. Då blir inte eventuell försämring lika allvarlig. Som jag känner det är det ett bra skydd.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230589 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Tack! Ja jag ska ta upp det min min läkare att jag vill ha nåt förebyggande just in case. Det jag äter nu e ju doser mot ångest o inget riktat mot eventuella psykoser då han tycker om ångesten e mitt problem o inget annat. Svårt att få vårdpersonal att förstå att man e orolig när man de fakto inte har en aktiv psykos utan är orolig att man ska få en..
Mer
4 år 2 månader sedan #1230591 av memphis
Svar från memphis i ämnet Funderingar kring psykos
Hoppas att de lyssnar och går dig till mötes. Det finns ju preparat som verkar både mot ångest och psykos samtidigt. Då tar man två flugor i en smäll så att säga, och behöver kanske bara en medicin :) Önskar dig lycka till.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230593 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Tack snälla, det hoppas jag med :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1230606 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Funderingar kring psykos
I alla mina psykoser tror jag att det konapireras för att mörda mig. Eller helst att jag ska ta livet av mig själv så "de slipper. De torterar mig genom el i kroppen, gaser i ventilationen och inplanerade elektroder på kroppen där de kan skicka el. Smärtan jag får i leder och muskler är det oxå de som tillfogat mig. Jag utsätts för medicinska experiment tror jag. Jag är en tuff jäkel och står ut med mycket psykos. Varit psykotisk väldigt länge, år, och alltid blivit LPatad. De senaste två psykopaterna som bara varandra 2 veckor ca fick jag snabbt sjukdomsinsikt och kunde höja antipsykotikan och bli fri från positiva symtom. Slapp oxå efterkommande depressioner eftersom psykoserna var så korta innan jag kom på dem. Det är en trygghet för mig att jag upptäcker psykoserna så snabbt numer. Jag har stått på haldol sedan senaste stora psykopaten när jag var inlagd senast. Ändå fått två korta psykoser, vid hög belastning. Bra att du lyckas hålla dig drogfri.