Finns det tecken på schizofreni i detta?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56731 av
Jag vet inte vad som är sant och inte nej. Intressant det där med att regrediera. Jag har ju tyckt att han varit oerhört barnslig; men varför skulle han regrediera i kontakten med mig? Vad har han att vinna på det? Vi blir ju bara osams. Jag har faktiskt märkt att han vid några tillfällen tillskrivit mig rollen som "nära vän" (vilket jag inte riktigt tyckt att jag varit - vi har inte haft så jättemycket och tät kontakt) men när vi nu senast kom i konflikt hävdade han att jag "skapat mig en fiende". Trodde mer att han sade det för att manipulera men det kanske kan vara ett sjukdomstecken också?
Jag har avslutat kontakten ja men då gjorde han något märkligt som jag inte vill gå in på här. Kan man skriva till dig personligen?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #56733 av Jocke
Okey, men jag vet inte hur vi ska lösa det? Det är väl bara medlemmar som kan skicka pm på profiler? Jag känner mig då inte beredd att lämna ut min privata mail-adress här.

Nja, du får väl registrera dig, tar väl cirkus fem minuter allt som allt.

Men du kan försöka pm:a mig om du vill!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 4 månader sedan #56740 av ziggy_zombie

Gäst skrev: Finns det tecken som skulle kunna tyda på schizofreni eller en början till det?


Nej, jag tycker inte det finns något tecken på det. Det verkar som att du fått en vanlig mytoman på halsen, och det spåret är du ju inne på själv.

Mitt råd: Håll dig borta ifrån människan ifråga.
Mer
17 år 4 månader sedan #56741 av Pilaster
ziggy_zombie,

Mytomani ingår så gott som alltid i en personlighetsstörning (enligt vad jag läst) och därför har jag funderat på vad det kan röra sig om.

Enorm hybris finns också och ett behov av exklusivitet på alla plan.
Mer
17 år 4 månader sedan #56742 av Pilaster
Förklaring: Jag som skapat inlägget har nu registrerat mig och heter Pilaster om någon blev lite förvirrad på slutet :)
Mer
17 år 4 månader sedan #56745 av ziggy_zombie
Pilaster,

Schizofreni är ingen personlighetsstörning. Det är en psykisk sjukdom.