IQ

Mer
10 år 5 månader sedan #627905 av björk
Svar från björk i ämnet IQ
Jag hade de jätte-svårt. Jag kunde plugga 15 timmar och få ig, samt g-.
Det var samhällskunskap jag läste på. Varenda lunchrast cyklade jag hem vilket tog en kvart.
Jag var dock ofta i/på dator torget där jag fick in känslan för mp3. Jag satt
alltid på samma sajt www.kvinnor.net . Fråga mig inte varför. Jag lyssnade på ace of base cruel summer.
Paint the sky with stars med enya. Och en minns jag spellcillt/come on Eillin.
Jag kom försent i snitt en kvart till var lektion (det var ett år jag gick där).
Alla försökte peppa mig. Jag minns en som hette Cleas han frågade mig
om jag köpt ost. Jag tog mycket illa vid mig och låg i soffan av krämpor
av pinsamhet mest väl. Det var ett gäng (en klump) på 3 tjejer.
De sa gång på gång duu är bara en vanlig kille. Åkte en del roller
blades och lyssna på santana och även lite whu tang clan.
Samt en låt lyssnade ja hur jävla mycket som helst på Metallica- Whiskey in the jar.
Vi köpte en box säck för att sanktionera mitt mående. Men all den tid jag tränat
badminton gick till spillo. För jag gick väl in i en psykos samt sträckte höger baklår.
Och att stanna i den familjen som var gravt dysfunktionellt Åhh min bror med
oupptäckt damp ad/hd. han är nu 34 fortfarande samma. Ja ja blev sjuk.
Med pappa okult med ritualer o sekt beteende samt skadlig healing osv.....
Då flytta ja hemifrån vid 16 års ålder
Mer
10 år 5 månader sedan #627913 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Det kan vara skönt att inte ha så gott minne alla gånger. Förr hade jag ett glasklart minne. Det var smärtsamt.
Det kan vara bra att kunna bli distraherad för att må bra.
Mer
10 år 5 månader sedan #627916 av Schism
Svar från Schism i ämnet IQ
Ska ta reda på mitt iq om ca 2 veckor hos en psykolog som testade mig, det var ca 2-3 år sedan jag gjorde WAIS testet och var över normalbegåvad, en bra bit över 100, minst 130 i ordförståelse och språk men lite spridda poänger på de andra delarna. Detta var efter mitt insjuknande. Får se om mensa vill ha mig som medlem ;) 130 för att komma in men det tror jag inte jag har haha.
Mer
10 år 5 månader sedan #627919 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Det är aldrig någon inom psykiatrin som har varit intresserad av mitt IQ. Har bara hört läkare säga att jag är intelligent.
Är det inte om man har en ojämn begåvningsprofil som intelligenstest kan vara intressant?
  • Luckan
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #627944 av Luckan
Svar från Luckan i ämnet IQ
Raderat
Mer
10 år 5 månader sedan #627953 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet IQ
Under gymnasiet gjord jag en IQ-test som fanns i en bok på biblioteket och jag fick 140. Det kan ha stämt för sedan när jag mönstrade så gjordes IQ-tester och då frågade psykologen om jag skulle bli forskare. Sedan har jag universitetsutbildning efter det och det brukar höja IQ:n. Så jag har nog haft hyfsade värden innan jag insjuknade. Men tycker egentligen att IQ spelar ingen roll. Kommer ihåg vad professor Torrey skrev i boken Surviving Schizophrenia om IQ:n hos en normal släkting som hade IQ 160, men verkade ha IQ 80 om man såg hur han agerade och saknade totalt sunt bondförstånd och visdom. Torreys släkting verkar på pricken likna Alternativ.