IQ

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094535 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet IQ
Stämmer Nissegossen att Journalisthögskolan i Stockholm hade lika höga betygskrav som läkarutbildningen.

Här i stan också

Det där har jag tjatat mycket om att jag hade en handledare som hade högsta möjliga betyg i alla ämnen, när hon tog studenten och att hon var även var elevrådets ordförande Hon sade rektor och lärare nästan grät när hon utbildade sig journalist . Förklaringen var att hon inte kunde se blod

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094555 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet IQ
Det började gå inflation i betygen redan i slutet av 70-talet. Elever som var medelmåttor lyckades få både 4:or och 5:or när det relativa betygssystemet skrotades. Resultatet ser vi nu.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094572 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ

Cosmos skrev: Det började gå inflation i betygen redan i slutet av 70-talet. Elever som var medelmåttor lyckades få både 4:or och 5:or när det relativa betygssystemet skrotades. Resultatet ser vi nu.


Jag tycker att den riktiga kritiken är att om vi presterar sämre och sämre i PISA jämfört med resten av världen, något som ur landets konkurrenskraft är väldigt dåligt..
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Klanggedin.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094574 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Kan det vara en idé att man inte ska behöva anstränga sig i skolan numera.

Det var väldigt få som gick gymnasiet förr. Många slutade redan efter 7:an. Då fanns inga PISA-mätningar.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094575 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Mycket väl.. sitter och kollar på siffrorna på PISA och Sverige ligger bra till. Det som ligger oss i fatet är att invandrare får dåliga betyg.