IQ

Mer
11 år 1 månad sedan #565387 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Det stämmer! När jag är psykotisk har jag inga tankestörningar eller tankeblockeringar. Då rinner tankarna som ett flytande vatten.
Sedan blir det extra besvärligt när man umgås med människor som ibland är ganska ologiska.
Mer
10 år 5 månader sedan #627819 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet IQ
På WAIS, psykologtestet i samband med Aspergerutredningen fick jag ett genomsnitt på 115. Men, det varierade kraftigt, hade typ 97 i arbetsminne (korttidsminne) och 127 i nått annat vad det nu var...
Mer
10 år 5 månader sedan #627891 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet IQ
-
Mer
10 år 5 månader sedan #627902 av Eos
Svar från Eos i ämnet IQ
Jag har gjort European t-test, på engelska. Där har de med bland annat läsförståelse. Jag var också omedicinerad och mitt uppe i min tid som doktorand. Jag fick ett högt resultat. Men det är nog "preskriberat" efter många års sjukdom. Det är nog så som admin skriver att IQ faller med den här sjukdomen. Men det gör inget för min del, jag var så prestationsinriktad förr, och aldrig nöjd med mig själv. Numera har jag låga förväntningar på mig själv. Det gör att jag mår bättre.
Pga livet och dess svårigheter är jag en helt annan person än den jag var då. Det är verkligen en stor skillnad. Och just idag känns det bara bra.
Mer
10 år 5 månader sedan #627903 av Eos
Svar från Eos i ämnet IQ

Geta skrev: Har aldrig vågat kolla mitt IQ. Tror att jag skulle bli besviken om jag fick veta resultatet.

Jag tror du har högt IQ Geta. Du är så pricksäker på det du skriver. :)
Mer
10 år 5 månader sedan #627904 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet IQ
Jag tror också att IQ faller med sjukdomen...... jag är klart mindre "smart" nu än vad jag var förr...... det är bland annat arbetsminne och nyinlärning och korttidsminne som tagit stryk - och säkert mer än det också. Det går bra att leva med att vara mindre smart men sjukdomen i sig suger.