Är schizofreni kopplat till demens?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #865716 av Jocke
Jag måste diskutera mig fram till rätt inställning, är det ett tecken på utvecklingsstörning? När jag diskuterar så kan jag lättare ta till mig deras åsikt! Men vi är så dåliga på att diskutera här i Sverige.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 7 månader sedan #865907 av Admin1
De med Aspergers eller autism brukar skriva långa inlägg ofta om sig själva. När de har som mest besvär intresserar sig de enbart av sig själv. Vid autism utan Aspergers har man svårt att klara sig själv och behöver mycket hjälp. Oftast upptäcks autism före 10 års ålder.
Mer
7 år 7 månader sedan #865933 av Nissegossen
Glöm det att det skulle finnas madrasserade rum på Lilhagen. På psyket på Sahlgrenska, var dörrarna till läkarrummen visserligen madrasserade men inte heller där på avd några madrasserade celler, de var som vilka rum som helst. Jag hade ingen oro, mer än de madrasserade dörrarna på läkarrummen.

Som Geta, jag hade inte sett Gökboet då heller. Hade innan jag låg där, ingen rädsla alls för att bli inlagd.
Ids inte leta på filmen, för den får man betala för
[url:2dpolnwt]http://www.youtube.com/results?search_query=the+cuckoo%27s+nest+full+movie[/url:2dpolnwt]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #865968 av MsTibbs
Mor såg Gökboet då hon utbildade sig till psyk-sjuksköterska eller strax därefter. Hon blev avdelningssköterska i staden hon kommer från. En psykotisk man sprang rakt ut genom glasfönstret för han var jagad av något.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #865996 av lonely
Svar från lonely i ämnet Är schizofreni kopplat till demens?
Ja jag kan förstå att psykos misstogs för demens. Båda är lika förvirrade att ha både för en själv och ens omgivning!
Mer
7 år 7 månader sedan #866190 av Evillynn
Skönt att höra att det inte var lika illa som jag uppfattade det. Bara en fråga - tvångströjor? Det är faktiskt madrasserade rum, tvångsinjektioner och tvångströja som skrämmer mig mest.

I dagsläget finns ju fortfarande tvångsinjektioner och bältsäng, men har sluppit dem båda. Jag har blivit fasthållen och släpad längst golvet på avdelningen, men aldrig bältad. Jag har getts mediciner utan att få välja att inte ta dem, men aldrig tvångsinjektioner. Jag är tacksam för det.