Sorteringstvång?

Mer
7 år 7 månader sedan #868790 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Sorteringstvång?
Blir magen svullen av polydipsi? Jag ser höggravid ut, särskilt på kvällen. Magen är rund precis som på en gravid kvinna. Visserligen är jag 40 kg överviktig, men det har jag varit i över ett år. Och vad jag minns har magen inte varit så här rund särskilt länge.

Dessutom har jag en ätstörning som gör att jag kräks ofta, just nu nästan varje dag. Jag antar att det påverkar både magen, salterna i kroppen och törsten. Jag dricker minst ett glas vatten i timmen. Plus cola.

På fredag har jag läkartid på psyk så jag ska försöka ta upp det här då.
Mer
7 år 7 månader sedan #868895 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sorteringstvång?
Polydipsi är om man dricker mer än 3 liter per dag. Det finns psykosframkallad polydipsi och psykosframkallad polydipsi.

Symptom som tyder på polydipsi är humörsvängningar, förvirring, kan inte följa uppmaningar, desorientering och svamlande.
Mer
7 år 7 månader sedan #869045 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Sorteringstvång?
Jag är virrig och trotsig. Exempel: mamma sa åt mig att beställa en kappa eftersom jag bara hade kavaj. Jag vägrade, allt inom mig sa NEJ. Mamma beställde jackan på mitt Celbes-konto och jag var tacksam att det blev gjort. Nu tjatar hon om att jag ska be min godman om skopengar. Jag har bara gympadojor. Allt känns NEJ i mig. Och när vården säger åt mig att sluta göra fel med medicinen gör jag det ändå. Men just det beror väl på mitt beroende snarare än sjukligt trots.

Fast jag är inte säker på om detta är nytt. Minns inte hur jag brukar vara. Men jag har alltid svårt att lyda folk. Och har alltid varit envis, redan som foster faktiskt! Jag skämtar inte. Jag låg fel men inget sätt att vända mig funkade. Sen har det fortsatt.
Men jag ser det absurda i att vägra köpa jacka och skor. Vet inte varför jag vägrar...
Mer
7 år 7 månader sedan #869047 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Sorteringstvång?
Dessutom kan jag inte följa kostplanen vårdcentralen gett mig. Jag är i cement. Men det kan vara ovanor helt enkelt.
Mer
7 år 7 månader sedan #869048 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sorteringstvång?
Är du trotsig trots att det inte gynnar dig?
Mer
7 år 7 månader sedan #869052 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Sorteringstvång?
Ja. Det är så konstigt. När jag har sämre perioder tänker jag att djävulen har ett finger med i spelet. Nu vet jag inte. Jag vet bara att det helt enkelt totallåser sig ibland.