Körkort

Mer
6 år 4 månader sedan #1001113 av Sjukihelahuvudet
Har ni körkort? Jag har nämligen bestämt mig för att ta det och skickade in en ansökan till transportstyrelsen med synintyg och fick som svar att jag behövde skicka in ett läkarintyg pga mina diagnoser. Visst, det förstår jag MEN när jag sedan bad min läkare om ett intyg sa hon "jag måste vara ärlig mot dig, det kan bli svårt för mig att låta dig ta körkort inom det närmaste året pga psykossymptom, mani och depression". What? Jag förstår inte vad jag har gjort som gör mig till en farlig förare. Har aldrig skadat någon annan och det var ett år sedan nästan som jag skadade mig själv. Har inte haft psykos heller tror jag det närmaste året. Jag tror inte att mina så kallade diagnoser gör mig farlig i trafiken? Hur kan jag övertala min läkare om att skriva ett intyg som gynnar mig? Vill verkligen ta körkort nu. Har även redan köpt körskola för 10000 som måste användas innan februari så det är bråttom (trodde inte att mitt körkortstillstånd hade gått ut än när jag betalade för körskolan, men tydligen kunde jag inte beställa hem en kopia av det jag skaffade för 4 år sedan utan måste skaffa nytt). Snälla hjälp mig, jag försökte säga till henne att jag inte är sjuk men hon ville inte lyssna. Vill verkligen inte förlora dessa pengar.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001114 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Körkort
Jag måste skicka in läkarintyg nu i December. Kommer nog få fortsätta göra det en gång om året för att få behålla körkortet.
Skulle ställa till det rejält om jag inte får behålla det eftersom jag bor en bit utanför en stad.

/Dave
Mer
6 år 4 månader sedan #1001118 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Körkort
Håller på o ta körkort, min läkare skrev att "jag har bra impulskontroll" b.l.a o de va därför ja fick de. Tvekar ibland själv på att ja kommer bli en bra förare i vissa lägen dock.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001129 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Körkort
Tack vare att jag har varit i remisson senaste två åren har läkaren inte haft några problem att "godkänna" mig.
Återstår att se hur det går i år men tror det skall gå bra.

Om du är följsam med behandling som tex mediciner borde ju läkaren ändå kunna ge grönt ljus?

/Dave
Mer
6 år 4 månader sedan #1001132 av Geta
Svar från Geta i ämnet Körkort
En kompis förlorade sitt körkort efter ett självmordsförsök.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001137 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Körkort
Pengar är pengar!

Du kan säkert köra bil redan nu och få körkort och ha bil för det och sen kan du säkert utbilda Dig vad du tänkt. Men för att göra allt detta krävs pengar. För att få pengarna så måste du jobba - du kan ju liksom inte ha sovmorgon som jag har snart haft i 30 år.

Ja, kämpa på du så gott det går men räkna ändå med att du ligger back nån mille mer än mig vid min ålder sen i framtiden om du ska ha allt det där med bil och sånt... .