Körkort

Mer
6 år 4 månader sedan #1001166 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Körkort
Jag vet att bilar är dyra och så men det finns hyrbilar för om man ska någonstans eller typ flytta grejer eller så, samt att jag får låna min pappas bil när jag vill om jag skaffar körkort samt att vissa jobb kräver körkort. Varför inte bli taxichaufför liksom? Jag har inte och planerar inte att skaffa bil fören jag har fast jobb och ekonomi till det, men körkort är meriterande att ha.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001167 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Körkort

Maxjohan1983 skrev: Tar du några meds nu? Annars kan du börja där.


Risperdal tar jag.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001168 av Geta
Svar från Geta i ämnet Körkort
Jag hade bil i 20 år utan några incidenter. Idag vägrar jag att köra bil. Är för snurrig i huvudet och det är för dyrt.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001175 av Richard
Svar från Richard i ämnet Körkort
Jag har körkort men kör nästan aldrig bil längre. När jag tog det -98 var det inget om sjukintyg eller så, bara synintyg. Men jag blev sjuk -96, men då var det bara lite depression o ångest. Tror inte jag åt någon medicin just då, när jag tog körkortet (förutom på andra uppkörningen). Jag kuggade på första för jag var för nervös o körde för långsamt, andra gången tog jag 2 Sobril, eller om det var Stesolid (utskrivna på mig) innan, o klarade det utan anmärkning!

Sen hade jag bil mellan -98 o -09 o körde rätt mycket, på alla möjliga mediciner jag provade o hade under den tiden. Läkaren har frågat om körkortet, o det är ok. Men jag får inte köra bil nu när jag håller på att justera de antipsykotiska medicinerna (går från Haldol till Abilify), jag är inte helt stabil ännu, så det gör jag inte. Har haft 2 mindre psykoser under justeringen. Men annars är det inget fel på typ reaktionsförmågan, för jag körde min väninnas bil för ett par månader sen, det var mörkt, o plötsligt springer det ut en katt mitt framför bilen... Men jag var hur snabb som helst på bromsen, så den klarade sig!

Jag gick i tankarna på att köpa en ny bil (inte ny, som i fabriksny utan begagnad), men det tyckte inte min gode man. Det skulle kosta för mycket, o det vet jag ju. Skatt, försäkring, besiktning, bensin, däck, service o reparationer o sånt är inte billigt! Jävlar vad den bilen jag hade sist kostade mig... Då hade jag mycket pengar eftersom jag hade ett riktigt jobb så jag köpte den för 130 000 kr, då hade den gått 17 000 mil. Sen när värdet hade sjunkit, till kanske 45 - 50 000 kr, så havererade hela motorn, men jag envisades med att laga den, eller byta hela motorn, kostade 60 000 kr. Till slut sålde jag den för 6 500 kr... Då hade den gått ca 31 000 mil, o den var helt full med problem, knappt nått funkade o man fick alltid starta den med ett extra batteri o startkablar... Sökte på reg-nummret för nån månad sen o nu tillhör det ett släp, så bilen är nog skrotad.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001177 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Körkort
Ja, det gäller att prioritera bort bil för en bil kostar säker minst 2 miljoner kronor under hela ens livet!
Mer
6 år 4 månader sedan #1001179 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Körkort

Sjukihelahuvudet skrev: Risperdal tar jag.

Låter bra. Jag tar den med, 4 mg dag biter fint. Jag har körkort men ingen bil. Dock hade inte min schizofreni huserat ut när jag klarade körkortet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln