Körkort

Mer
6 år 4 veckor sedan - 6 år 4 veckor sedan #1044888 av Geta
Svar från Geta i ämnet Körkort
Jag tog körkort efter att jag blivit galen. Körde bil i 20 år utan några incidenter. När jag besökte Oslo, ställde jag bilen i Moss och åkte tåg in till den norska huvudstaden.
Last edit: 6 år 4 veckor sedan by Geta.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044923 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Körkort
Kan bara säga att jag gick kursen på bilskola och behövde bara köra upp en gång, jag fick vänta på körkortet efter att ha kört upp. Detta gjordes centralt och bland annat var fotot nitat mot körkortet samt att efter att ha kört upp tills körkortet kom på posten fick jag inte köra alls. fick körkortet före jul 1968

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044925 av Geta
Svar från Geta i ämnet Körkort
Jag tog också lektioner på körskola och klarade teori och uppkörning på första försöket.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044930 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Körkort
På Göteborgsnatta,det var 1971 ( Göteborgs grundande jubileum ) så hade jag jeans på mig. Dagen efter märkte jag någon annans körkort i bakfickan ett planterat bevis material, tog reda på vems det var och lade det i brevinkastet där han bodde, kan säga direkt att jag hade inte tagit det men den som lagt det i min ficka hade antagligen tagit plånboken samt de pengar som var där och ville sätta dit mig.

Ett minne från den natten var att i hela stan fanns det plåtburkar, skramlet av dem när man gick var ett minne för livet. Det var plåt och ingen retur, numera pant och tunn aluminium, vi kommer aldrig höra det igen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044948 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Körkort

Geta skrev: Jag tog körkort efter att jag blivit galen. Körde bil i 20 år utan några incidenter. När jag besökte Oslo, ställde jag bilen i Moss och åkte tåg in till den norska huvudstaden.


Samma här! Tåg från Moss! Tåg till stockholm från Karlstad också!
Mer
6 år 3 veckor sedan #1044968 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Körkort
Mina olika körlärare säger olika, första sa jag hade problem med rattföringen o var tvungen o öva på de. Förra veckan fick ja en ny körskolelärare o han säger jag har problem med manövreringen. Jag kör fel i svängar, inte vid kanten.