Så vet du att du är smartare än andra!

Mer
6 år 3 månader sedan #1006226 av Utomjordingen
1. Du kan spela ett instrument. Forskningen visar att om du kan spela instrument så blir du smartare.

2. Du är äldst av dina syskon. Forskningen visar att den äldsta i syskonskaran tenderar att bli smartare än sina yngre syskon.

3. Du är smal. Studier visar att smala personer ofta är smartare än tjocka personer.

4. Du blev ammad. Studier visar att människor som blev ammade när de var små tenderar att bli smartare än andra människor.

5. Människor som röker eller dricker alkohol har oftast ett högre IQ än folk som inte gör det.

6. Du är vänsterhänt. Forskarna har haft teorier på att folk som är vänsterhänta är smartare.

7. Du är lång. En studie från Princeton visar att längre människor i snitt har högre IQ än kortare människor.

8. Du dricker alkohol regelbundet. Personer som dricker alkohol regelbundet tenderar att ha högre IQ än folk som inte gör det.

9. Du är politiskt liberal. Bland tusen amerikaner visade ett test att de som var politiskt liberala var smartare än andra.

10. Du oroar dig mycket. Människor som tänker mycket och oroar sig är ofta smartare än människor som inte gör det.

11. Du är rolig. I en studie med 400 psykologstudenter kom det fram att roliga människor ofta är smartare än andra.

"msn - livsstil"
Mer
6 år 3 månader sedan #1006228 av Geta
Alkoholen verkar vara det viktigaste.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006281 av Utomjordingen
Jo, alkoholen har på ett sett varit min bästa medicin mot mina vanföreställningar. Hade jag inte druckit alkohol så hade jag aldrig vågat öppna mig så mycket som jag har gjort här på Viskas hemsida.

När jag ser tillbaka så här efteråt så har alkoholen vägt mer positivt än negativt. För det var också alkoholen som gjorde att jag träffade min kvinna eftersom vi träffades på puben/discot och sedan blev ihop.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006344 av Cosmos
Prickade in åtta av dem!! :dans
Mer
6 år 3 månader sedan #1006346 av Utomjordingen
Ok - jag prickade kanske runt 8-9 eftersom jag inte är vänsterhänt och en-två till! Beror på hur man ser det.

Vad var det du inte prickade Cosmos?
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1006350 av
Pricka in åtta men inte fan hjälper det mej!