målarkompis

  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #623807 av yoki
Svar från yoki i ämnet målarkompis
Jag har målat ikoner under många år men nu ligger det nere. Hoppas komma igång så småningom men nu är målaraktiviteten på 0. :(
Mer
10 år 5 månader sedan #623946 av krokus
Svar från krokus i ämnet målarkompis

biehhysf skrev: är det ingen annan som målar?

Ibland målar jag. Lite av det jag har målat har jag lagt upp i "Konstnärstråden" i kategorin "Musik, film och böcker". Egentligen föredrar jag att göra fotomanipulationer i Photoshop, men nu var det två månader sedan sist.
Mer
10 år 5 månader sedan #627505 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet målarkompis
Jag önskar ibland att jag hade en liten lokal där jag kunde vara o pyssla och måla både tavlor och möbler som jag nu testat o tyckte var jättekul..I perioder orkar eller tryter fantasin o ork ...då orkar jag knappt ens bara stiga upp än mindre måla..men ibland kommer det över mig att jag vill göra något med händerna skapa något...och när jag gör det så mår jag bra för en stund och många mörka tankar och röster skingras för en tid..det är underbart... :D Bara att få skapa och vara ensam stå där och bara njuta av tystnaden och se något fint komma ut ur det...Ja man kan ju få drömma ibland :)
Mer
10 år 5 månader sedan #627515 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet målarkompis
Jag önskar också ibland att jag hade en liten målarverkstad......där man kunde lyssna på vilken musik man ville och pyssla när andan faller på..... drömma kan man alltid.
Mer
10 år 5 månader sedan #627549 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet målarkompis
På en del orter har psykiatrin bildterapi. Det är väl främst avsett för de med svårare negativa symptom och personer med kommunikationssvårigheter. Kreativ verksamhet som målning kan vara bra vid negativa symptom. Sedan Richard har ju målning som huvudverksamhet i den sysselsättning som har går på och är väldigt förtjust i.
Mer
10 år 5 månader sedan #627552 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet målarkompis
Jag har varit på ett ställe som bedriver hanverk o kollat..men det var alldeles för stort för mig...för mycket folk för mycket väsen..då även snickeri vekstad finnes där..Jag klarar ej det..Behöver typ vara för mig själv med musik på o bara skapa...Går på Arbetsterapi en gång i veckan där jag kan göra lite men det är så kort o stressigt med tid..45 min.