Kontakt Stockholm

Mer
6 år 5 månader sedan #991776 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Kontakt Stockholm
Jag bor också i centrala Sthlm, är 33 år.
Mer
6 år 5 månader sedan #991777 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt Stockholm
En gång när jag var ung så jobbade jag på ett bygge med att sätta ut var väggarna skulle stå,samt att jag skulle markera var de skulle sätta lägenhetsdörrarna och jag hade satt en lägenhetsdörr på fel ställe, för jag vart uppkallad till platschefen och han sade att där har du satt en dörr fel, men du har gjort en bättre planlösning än arkitekten har tänkt sig, så den får stå kvar.

Senast idag träffade jag byggjobbare de höll på med att sätta upp ett extra soprum och där svängde gångbanan efter hur man tar sig dit med bil och där gick gångbanan runt och de hade satt dit kantstenen runt hela vägen. Jag sade att arkitekten är ju en ren idiot, för folk tar den enklaste vägen och det är rätt fram, ingen kommer hela glödheta att gå runt de går rätt fram, vad har han tänkt på?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #991779 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt Stockholm
Så på ett ställe kan jag säga Nissegosen har varit här. sv.wikipedia.org/wiki/Kilroy_was_here

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #991781 av Användarnamn
Svar från Användarnamn i ämnet Kontakt Stockholm
Hehe, Arkitekt och Stockholmare, känns som jag prickade det du gillar mest @Nissegossen

Vet inte vad jag ska säga, bra jobbat med dörren :) kul att det blev bättre än enl ritning.
Men en grej som många inte riktigt vet är att planlösningar i princip alltid måste följa Svensk Standards regler som är väldigt detaljerade vad det gäller mått, hur många som ska kunna sitta i kök, var det ska vara plats för barnsäng, extra skrivbord, linneskåp och tom att det ska gå att frigöra yta för gymnastik (!). Ofta jag ser planer som skulle kunna vara bättre om det inte var så strängt..
Mer
6 år 5 månader sedan #991782 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt Stockholm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #991784 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt Stockholm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum