Fetlagd

Mer
11 år 9 månader sedan #501539 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Fetlagd

Admin1 skrev: Om man inte orkar träna, så kan ju promenader vara ett alternativ för att hålla nere vikten. Jag gick ner 10 kg, när jag började att promenera 2 timmar per dag. Nackdelen med promenader i den omfattningen är att skoslitaget ökar markant. Men jag köper mina skor på secondhand för 80 kr paret.


Du tar risperdal va Admin? Vilken dos tar du?

Mina skor kostar 1350kr. Jag behöver specialskor för jag har problem med fötterna. Saucony grid omni walker, pronationsstöd, mycket bra sko. Har haft samma sko i nu, jag tror 5 år. Köper nya en gång per år.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 9 månader sedan #501540 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Fetlagd
Jag går ungefär 1h varje dag.

Det jag kan rekommendera för hållningen är styrketräning. Även om man är lite tjockare så ser man inte lika tjock ut när det finns lite biff under. Jag kör styrka nu 3 gånger veckan på ca 30 min per gång. Det ger ok resultat på så lite träning.

Idag körde jag t.ex.

Chins 3 set
Stående rodd 3 set
axelpressar 3 set

sen åkte jag hem :) Tog nog 20 min ungefär.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 9 månader sedan #501542 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fetlagd
Har också känsliga fötter och brukar mest köpa eccoskor. Har inte så många par skor, så det blir inte så dyrt.
Dessutom cyklar jag mest.
Mer
11 år 9 månader sedan #501818 av majak
Svar från majak i ämnet Fetlagd
Har slutat att gå mina överpronerande fötter till mötes och köper numer sk barfota skor, går med dem som vanliga skor och joggar korta sträckor i dem. Roligast är de att ha i skogen. Man kan känna varje rot under foten, det gillar jag. Har saucony kinvaras att springa längre i fast de är så svampiga, om man inte springer på asfalt, att de inte är så roliga. Bästa allroundskon jag har (fastän terrängdoja egentligen) är Salomon Speedcross 2. Sitter som en smäck och har skön känsla, m lätt pronationsstöd, oavsett underlag.
Man kan tillägga att jag också har ca 20 kg för mycket att dra runt på =/ har slutat med långdistansidrott för att råda bot på det. Kan inte hantera hungern vid långdistans, annars är det härligt!
Har seroquel och tycker inte att den påverkar orken eller så, men den är snäll har jag förstått.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 9 månader sedan #501820 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Fetlagd
Hemskt tråkigt att värk i kroppen ska hindra en från att röra sig! Huvudet vill, men kroppen säger stopp liksom... Hoppas det aldrig blir så för mig!
Mer
11 år 9 månader sedan #501929 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fetlagd

zoidar skrev: Du tar risperdal va Admin? Vilken dos tar du?


Jag tar 1 mg Risperdal per dag.