Fetlagd

Mer
11 år 9 månader sedan #501409 av idefix
Svar från idefix i ämnet Fetlagd
Abilify just nu. Har haft den i snart 1,5 år.

Fick byta från Risperdal för att jag hade gått upp för mycket i vikt och dessutom fått förhöjda prolaktinvärden.

Dessutom så äter jag antidepressiva (Venlafaxin).
Mer
11 år 9 månader sedan #501423 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fetlagd
I vintras åt jag min sista hamburgare från McDonalds. Det var fullt av olja i burgaren. Det var riktigt äckligt. Jag slängde bort hamburgaren och åt bara morötterna och colalight. Sen dess har jag inte köpt någon mer hamburgare. Det blir mycket godare att göra egna hamburgare hemma på riktig köttfärs, grillad i ugnen eller på grillen, bröd, lök, tomater, sallad, svartpeppar, salt, ketchup, stark senap... variera med bacon, ost, och gör en stor sallad med mycket grönsaker till istället för pommes frits, så blir det nyttigare också...
Mer
11 år 9 månader sedan #501427 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fetlagd
Problemet är väl att man drabbas av parkinsonismer av antipsykotika. Då rör man sig långsamt och gör antagligen av med färre kalorier.
Mer
11 år 9 månader sedan #501503 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Fetlagd

idefix skrev: Abilify just nu. Har haft den i snart 1,5 år.

Fick byta från Risperdal för att jag hade gått upp för mycket i vikt och dessutom fått förhöjda prolaktinvärden.

Dessutom så äter jag antidepressiva (Venlafaxin).


Ja, det är kuckolucko, inte mycket man kan göra. Hoppas det kommer bättre mediciner snart.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 9 månader sedan #501524 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fetlagd
Om man inte orkar träna, så kan ju promenader vara ett alternativ för att hålla nere vikten. Jag gick ner 10 kg, när jag började att promenera 2 timmar per dag. Nackdelen med promenader i den omfattningen är att skoslitaget ökar markant. Men jag köper mina skor på secondhand för 80 kr paret.
Mer
11 år 9 månader sedan #501532 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fetlagd
Jag har numera problem med vikten och det beror mycket riktigt på att jag inte kan röra mig som förr, Detta för att jag får ont om jag står och går för länge. Det beror på min ryggskada samt inflammation i ett muskelfäste, vid sittknölarna.

Detta att jag inte kan röra mig som förr har gjort mig överviktig och som ett brev på posten fick jag högt blodtryck samt ett förstadium till diabetes.

Nuförtiden har jag en för stor magvidd, samt att jag gått upp något i vikt.
Jag vet att boten är att jag skall ut och röra på mig, men jag kan inte.
Ryggskadan sätter stopp.

Förr när jag var rörlig gick jag långa promenader och dessutom gick jag två hållplatser med bussen och hämtade ut Metro som kom då vid 05.00 på morgonen. Jag mötte ju de som delade ut dagstidningen och ofta fick jag tidningsbudets överblivna tidningar. Jag tog som mest och delade ut 54 st tidningar i området där jag bor, helt gratis och många kom vid juletid och gav mig en slant för att de fått tidningen under året.

En del var mycket givmilda och gav mig bla jackor och annat, som faktiskt passade mig och ibland var där med både vin och öl. En som var en frekvent givare sade till mig, jag gör alltid rätt för mig. Han är numera avliden.

De fick tidningen, men när jag då slutade att dela ut den, så var där några som var snåla och de anmärkte; Varför får jag inte tidningen längre, igår tex kom du inte med den!

Då svarade jag, att vill du ha tidningen som du fått helt gratis utav mig, kan du banne mig hämta den själv, för du har inte gett ett ända öre för att få den! Detta för att de nästan grälade med mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum