Kost vid förhöjt blodsockervärde

Mer
4 år 5 månader sedan #1200309 av Nissegossen
För att "lura" kroppen är vätskeersättning något man kan tillföra kroppen när man skall dricka vatten. Den dagen då skall ta blodprover med fastevärden, den dagen tillför du inte vätskeersättning eftersom du enbart dricker vatten. Kroppen som är van vid vätskeersättning svarar med mer insulin till kroppen eftersom det är vanan.

Man får därför på detta ett lågt värde i kroppen på blodsockerhalt

Prova själva det går utmärkt att göra, det är ju bästa hypotesen då ni själva har ett lågt blodsocker på detta

Receptet på vätskeersättning
www.ica.se/halsa/artikel/vatskeersattning-for-hela-familjen/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1200349 av MsTibbs
Godis och cola är bra för själen! Men inte för tänder, tjocklek och diabetes...
Mer
4 år 5 månader sedan #1200357 av Admin1
Tror inte kostomläggning fungerar för Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200532 av Fantasio
Nej, det stämmer nog. Jag hade en period i år då jag höll upp med läsken i tolv dagar, tror det var tolv dagar. Dra ned på ciggen sa läkaren till mig. Det händer att jag försöker sköta mig, men så trillar jag dit igen. Jag är svag.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200546 av Melody
Testa göra små förändringar. Kan du köpa Loka crush först? Sedan testa smaksatt mineralvatten eller vitaminvatten som finns att köpa? Eller köpe-smoothie bravo tex? Det är bättre än ren läsk.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200549 av Fantasio
Bra förslag, Vår. Man kan byta ut chipsen mot något annat. Hur är det med riskakor, är de goda? Undrar om det finns i min affär.