Coronastrategi.

Mer
3 år 7 månader sedan #1278793 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Coronastrategi.
Felet de gjort är att de bara räknat döda i covid-19 och inte angett totala antalet dödsfall. Sedan borde man räkna förlorade levnadsår. Sedan verkar många dödsfall varit annat än covid.19. Är man över 80 år är risken att dö ganska hög även av naturliga skäl.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278796 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Coronastrategi.
"Varje år dör runt 90 000 personer i Sverige. Innan pandemin så innebar det att i genomsnitt runt 1 700 människor per vecka miste livet. Coronavirusets framfart tog den siffran upp till en topp på 2 500 döda under en vecka i början av april."

www.svt.se/datajournalistik/overdodlighet-under-corona/

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 7 månader sedan #1278810 av wasp
Svar från wasp i ämnet Coronastrategi.
Det dog fler under den vanliga influensaperioden 1995, 1993 och 1988!

emanuelkarlsten.se/sveriges-tva-corona-m...att-allt-ar-normalt/
Mer
3 år 7 månader sedan #1278811 av Geta
Svar från Geta i ämnet Coronastrategi.
700 personer dog av värmeböljan 2018.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278814 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Coronastrategi.
Tja, det har ju inte drabbat Sverige mer än andra likvärdiga länder. Men jag har för mig att dödligheten i covid-19 har varit högre i Sverige. Så när man säger att det inte har drabbat mer än andra länder beräknar man från det strikta ekonomiska läget. Som jag skrev tidigare.

Folkhälsomyndigheten har bara gjort sin sitt jobb på grundval av politikernas påbud. Så ska skit kastas från höger och vänster så är det politikerna som ska få den.

Men till syvende och sist är det naturligtvis vi som har ansvaret. D v s samhället (public på engelska).
Mer
3 år 7 månader sedan #1278815 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coronastrategi.
Värmen i år var tryckande, men mitt koncept var blocka solen och all ventilation dagtid, till natten öppna överallt även garderobsdörrar
på dagen annars värmemagasin få in så mycket kallare på natten som det går. Behövde varken fläkt kylklampar annat för att få ned temperaturen, det var ute jag drabbades av värmen den var hemsk. Stannade hemma mycket därför. Tålde dåligt värmen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum