Coronastrategi.

Mer
3 år 7 månader sedan #1278814 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Coronastrategi.
Tja, det har ju inte drabbat Sverige mer än andra likvärdiga länder. Men jag har för mig att dödligheten i covid-19 har varit högre i Sverige. Så när man säger att det inte har drabbat mer än andra länder beräknar man från det strikta ekonomiska läget. Som jag skrev tidigare.

Folkhälsomyndigheten har bara gjort sin sitt jobb på grundval av politikernas påbud. Så ska skit kastas från höger och vänster så är det politikerna som ska få den.

Men till syvende och sist är det naturligtvis vi som har ansvaret. D v s samhället (public på engelska).
Mer
3 år 7 månader sedan #1278815 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coronastrategi.
Värmen i år var tryckande, men mitt koncept var blocka solen och all ventilation dagtid, till natten öppna överallt även garderobsdörrar
på dagen annars värmemagasin få in så mycket kallare på natten som det går. Behövde varken fläkt kylklampar annat för att få ned temperaturen, det var ute jag drabbades av värmen den var hemsk. Stannade hemma mycket därför. Tålde dåligt värmen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1278816 av Geta
Svar från Geta i ämnet Coronastrategi.
Tyckte att värmen gick an i år. Den pågick så kort tid.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278819 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Coronastrategi.
Tycker också att det var uthärdligt denna sommar. De dagar det var 30 gr badade jag och hemma hade jag fläkten.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1278821 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coronastrategi.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278852 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Coronastrategi.

Geta skrev: Tyckte att värmen gick an i år. Den pågick så kort tid.

Tror aldrig det var mera än 25 grader i Umeå. Långtifrån så hett som det var vid 2018.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln