Sömn

Mer
16 år 4 månader sedan #100828 av ak
Sömn skapades av ak
Vad jag har upptäckt är att desto mer jag sover -- desto bättre mår jag. Just nu sover jag mellan 7-12 timmar varje dygn beroende på om jag har något att göra på kvällen. Igår gick jag upp halv nio och somnade vid halv tio, för att idag vakna halv nio igen. Känner mig riktigt utsövd och faktiskt ganska glad även om jag fortfarande har akatisi eller vad det nu heter av Fluanxolen som gör att jag inte kan sitta still. För en gångs skull kan jag även läsa igen... riktiga böcker dessutom. Kan koncentrera mig och ha roligt, titta folk i ögonen och göra saker.

Sömn är underskattat.
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #100832 av aivo
Svar från aivo i ämnet Sömn
Japp, bra sömn minskar mina psykotiska symptom också.. tror det gäller alla här?
Mer
16 år 4 månader sedan #100834 av Coconut
Svar från Coconut i ämnet Sömn
Absolut, många psykiska symtom är kopplade till dålig sömn
  • johan05
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #100846 av johan05
Svar från johan05 i ämnet sömn
Jag är väldigt beroende av sömn för att må bra.
Om jag är uppe en hel natt så blir jag groggy då dagen gryr.
Jag kan må bra hela natten och se på tv, läsa böcker ,lyssna på musik etc. , men det blir som en baksmälla när allt drar igång då dagen börjar.
Mer
16 år 4 månader sedan #100850 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Sömn
Sömnen är A och O för de flesta människor, men framför allt för de med psykiska sjukdomar. Jag skulle inte klara mig utan min natt medicin, men nu har jag trappat ner på Propavanen och Nozinanen igen efter att jag blev tvungen att höja dom ett tag. Och det fungerar bra.
Mer
16 år 4 månader sedan #100890 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Sömn
Det har du alldeles rätt i: sömn är bra!!! :lol:

Dessutom, vet du vad ett Boll-täcke är?

Det kan du ansöka om, om du vill???

Det har jag...och även flera av mina kamrater!