Sömn

  • Hanna...
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #101523 av Hanna...
Svar från Hanna... i ämnet Sömn
Hej!
Läste era inlägg om sömn och undrar vad ett bolltäcke är?
Sover jätte dåligt spec nu när jag är stressad och det blir man inte mindre stressad av....Äter imovane till natten men jag får bara en/natt och det hjälper inte så jag sover illa...
/ Hanna...
Mer
16 år 4 månader sedan #101596 av gast-sp-325483574
Svar från gast-sp-325483574 i ämnet Sömn
Att sömn är bra håller jag med om... just nu är mitt dygn heeelt upp o ner... vaknar när andra går o lägger sig... går och lägger mig och är jättetrött när andra går upp... (dymnsrytmen inuti är rubbad och felställd) Det tar mig över en månad eller något, för att få det här åt rätt håll igen... *pust*

Och vad gäller sömn, så tror jag i övrigt, att det är personligt... alla har olika behov, olika antal timmar... och en del mår bra av en stunds vila mitt på dagen, och andra kan inte sova mitt på dagen för då blir nattsömnen och insomning förstörd... (sånt syns redan på barn, att alla kan inte sova middag mitt på dagen, dom somnar aldrig på kvällen sen)
Mer
16 år 4 månader sedan #101609 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Sömn
Jag ser alltid till att få tillräckligt med sömn och vila per natt... det är en av mina strategier för att behålla mitt välmående... om jag stressat under dagen lägger jag mig lite tidigare på kvällen, för även om jag inte somnar direkt så är vilan välgörande...
Mer
16 år 4 månader sedan #101638 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömn

Hanna... skrev: Hej!
Läste era inlägg om sömn och undrar vad ett bolltäcke är?


Bolltäcke är ett täcke med insydda bollar, som är ett hjälpmedel och som några här har prövat och tycker är bra. Det ger bättre sömn. Khai Chau har fått ett bolltäcke, som hjälpmedel gratis, men annars är de ganska dyra om man skall köpa dem själv.

www.humanteknik.se/help.htm
Mer
15 år 11 månader sedan #127568 av aspie
Svar från aspie i ämnet Sömn
Sömn är jätteviktigt, den är min behandlingstips nr. 1. Om jag är trött, går jag sova, ofta även om någon skulle anse att det är socialt oacceptabelt. T.ex. det kan vara någon kvällsevenemang som man "måste" delta. Om man är trött och behöver sömn, gäller det bara att hitta en passlig excuse.
Mer
15 år 11 månader sedan #127571 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sömn
Det går lika bra att ta på sig joggingkädsel eller träningsoverall
när man sover.
( Det gjorde Arafat, men av andra orsaker som
avslöjades i en intervju med Stina Dabrowski.)
Det har Admin rekommenderat flera ggr på Viska, att det är
bra att hålla sig varm för att kunna sova.