Kan inte motionera!!!

Mer
15 år 6 månader sedan #153595 av bara_på_låtsas
Jag tror du blivit "låst" i din inaktivitet, din depression har fått dig hårt i klorna och där sitter du fast...depression och andra sjukdomar påverkar en inte bara psykiskt utan kroppen stänger av och låser sig den med.

Jag lånar hund när jag ska ut, jag klarar inte att gå ut annars alls. Hunden är min räddning! På mer än det sättet också. Med hund kan jag gå långt över en mil, kanske till världens ände vem vet, jag har aldrig nått nära gränsen än! Vovven är blanding mellan schäfer/labrador så han har mycket ork han med. Men utan hund kan jag knappt gå till lokala ICA 150m från min lägenhet, dör hellre känns det som ibland...det sitter i skallen, kom ihåg det, hitta ditt eget sätt att komma ur det.

Många gör det med ren "jävlar anamma" och det funkar för mig med ibland. Kanske låter skumt, men en rejäl käftsmäll från sig själv och ett kommande "NU JÄVLAR GÅR DU UT OCH GÖR DET DU SKA!!!" det är underskattat...det funkar för mig i.a.f, även om nyllet värker en kort stund. Det får mig ur det där låsta läget där handlingsförlamningen helt tagit över.

Du hittar ditt eget sätt, det tror jag. Lycka till.
Mer
15 år 6 månader sedan #153599 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan inte motionera!!!
Det är ju så himla skönt när man väl tvingat sig att gå ut
och röra på sig. Det måste vara endorfinerna som svallar.
Det måste vara de negativa symtomen som spökar när det
tar emot.
Just så, precis som Pippi Långstrump så måste man säga
strängt till sig själv. Om inte det går så får man ta i en
gång till.
Mer
15 år 6 månader sedan #153621 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan inte motionera!!!
Gångsvårigheter och problem med balansen kan förekomma vid schizofreni och det förvärras om man missbrukar. Jag hittade just en artikel, där man hade just studerat detta problem.
ajp.psychiatryonline.org/cgi/con ... /161/4/751
Mer
15 år 6 månader sedan #153640 av Räven
Svar från Räven i ämnet Kan inte motionera!!!
tack för alla kloka svar.

Ska sparka mig där bak o ge mig ut
Mer
15 år 6 månader sedan #153641 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan inte motionera!!!
Om du är yr -kan det inte vara bra med stavar?
Mer
15 år 6 månader sedan #153644 av Räven
Svar från Räven i ämnet Kan inte motionera!!!
jo stavar kan nog hjälpa.

jag har såna så det är ju bara till o prova.

att gå med hund tycker jag ochså är lättare bara det att den hunden jag har till förfogande att gå med drar som faan