Kan inte motionera!!!

Mer
15 år 6 månader sedan #153646 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Kan inte motionera!!!
Jag är också eller var mycket vinglig, jag kunde inte ens cykla för jag höll på att ramla. Jag trodde det var medicinen men det kan nog kanske vara sjukdomen som gör det. Jag kan känna mig vinglig ibland när jag kör bil speciellt vid mörkerkörning och då det är mycket "information" man ska ta in också.
Mer
15 år 6 månader sedan #153647 av Räven
Svar från Räven i ämnet Kan inte motionera!!!
samma här!
vid bilkörning kan jag ochså bli yr och speciellt kvällstid som du sa.
mycket intryck gör mig stressad och yr samt att jag tycker jag hör saker som inte finns
  • emix
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #153670 av emix
Svar från emix i ämnet Vad tror du om sjukgymnastik i grupp?
Mitt tips! Jag tror att ett sätt att påbörja sin fysiska aktivitet är att gå på avslappning i grupp - typ qi gong. Man får bättre balans och kontroll över kroppen. Jag vet att jag kanske kommer att få kritik, men en sjukgymnast sa till mig en gång: minsta möjliga ansträngning och gör rörelserna lååångsamt!

Lycka till
Emix
Mer
15 år 6 månader sedan #153671 av Räven
jag gör allting långsamt och med minsta möjliga ansträngning redan :D

dom gångerna jag går så går det sakta men framåt
Mer
15 år 6 månader sedan #153673 av Räven
Svar från Räven i ämnet Kan inte motionera!!!

Isa-Alise skrev: Har du drabbats av Meniers sjukdom? Det är nått med balanssinnet som sitter i innerörat... har en moster som drabbats av det, och hon blir yr när hon går...


Pratade med morsan om detta och hon visste vad det var för sjukdom då min morfar hade det och troligtvis har min far det med.
jag kan ha fått det pga av allt buller när jag jobbade.

vad jag vet så finns det ingen behandling mot det?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #153676 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kan inte motionera!!!
Meniere´s sjukdom gör att hammare, städet och stigbygeln växer ihop.
Den förgrenar sig även till balansorganet som sitter ovanpå dessa tre ting.
Min bekant sade vad jag minns, att det var en virusinfektion? Avslappning var det enda som hjälpte henne, att tänka på annat och få bort instabiliteten. Men här ingick även tinnitus har du tinnitus?

Vars är världen på väg?